همه چیز در مورد کیورد گپ و شکاف کلمات کلیدی

کیورد گپ

همه چیز در مورد کیورد گپ و شکاف کلمات کلیدی

تجزیه و تحلیل شکاف کلمات کلیدی Keyword Gap

کیوردهایی را شناسایی می کند که به جای وب سایت شما، ترافیک را به سایت رقیب شما ارسال می کند. به عبارت ساده، تجزیه و تحلیل شکاف کلمات کلیدی یا کیورد گپ به شما کمک می کند فرصت های کلیدی ارزشمندی را که ممکن است نادیده گرفته باشید، بیابید. با استفاده از این اطلاعات، می‌توانید فهرستی از کلمات کلیدی که رقبای شما هدف قرار می‌دهند ایجاد کنید و استراتژی خود را بر اساس آن تغییر دهید.

چرا تجزیه و تحلیل کیورد گپ !؟

  • با سرعت بیشتری فرصت های جدید کلمه کلیدی را پیدا کنید.
  • سوالاتی را که مخاطبان شما می پرسند را شناسایی کنید.
  • کلمات کلیدی که برای یک سایت فعلی کار می کنند را تعیین کنید.
  • کلمات کلیدی با ارزش و با حجم بالا را به سرعت کشف کنید.

آیا می خواهید با پر کردن شکاف های موجود در استراتژی کلمات کلیدی خود، ترافیک ارگانیک بیشتری را به سایت خود هدایت کنید؟ این تنها در صورتی امکان پذیر است که بتوانید اصطلاحات و عباراتی را که مشتریان هدف خود استفاده می کنند کشف کنید. انتخاب کلمات کلیدی مناسب برای هدف برای بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) و موفقیت کلی آنلاین شما ضروری است. اگر بخواهید برای عباراتی که مرتبط با محصولات شما و مخاطبان هدف شما نیستند، رتبه بندی کنید، می توانید چیزهای زیادی از دست بدهید.

رتبه بندی برای کلمات کلیدی که کاربران اصلاً در نوار جستجو تایپ نمی کنند، بی فایده است.

هدف از تجزیه و تحلیل کیورد گپ چیست؟

تجزیه و تحلیل کیورد گپ می تواند به شما در شناسایی شکاف های محتوایی رقبا کمک کند. این فرصت‌های محتوای بیشتری را نشان می‌دهد که ممکن است قبلاً نادیده گرفته باشید. با ارزیابی رقبای خود، می‌توانید فهرستی طولانی از کلمات کلیدی و اصطلاحاتی که آنها هدف قرار داده‌اند، و همچنین سایر تکنیک‌ها و نحوه استفاده آنها از این عبارات برای به دست آوردن نتایج بهتر آنلاین ایجاد کنید. در بیشتر موارد، فهرست کلمات کلیدی شما به شما کمک می کند تا تحلیل جامع تری انجام دهید و به طور جامع ارزیابی کنید که چه کلمات کلیدی برای رتبه بندی بهتر هستند و کدام نه.

چرا باید از تجزیه و تحلیل کیورد گپ استفاده کنید؟

موارد زیر برخی از دلایلی است که چرا باید از تجزیه و تحلیل شکاف کلمات کلیدی یا کیورد گپ استفاده کنید:

  • کلمات کلیدی جدید را کشف کنید وقتی شروع به کشف کلمات کلیدی جدید برای رتبه بندی می کنید، باید به مخاطبان هدف خود فکر کنید.
  • کلمات کلیدی شما باید مشکلات خود را توصیف کنند و راه حل های معناداری ارائه دهند.
  • شما باید مشخص کنید که کاربران شما به دنبال چه چیزی هستند و محتوای مرتبط با آن موضوعات را تولید کنید.
  • وقتی متوجه می‌شوید که کاربرانتان چه می‌خواهند، بهتر آماده خواهید شد تا کلمات کلیدی جدید و شکاف‌های هدف را کشف کنید.

کیورد گپ چیست

 

چگونه بهترین کلمات کلیدی را انتخاب کنیم؟

موارد زیادی وجود دارد که باید هنگام انتخاب کلمه کلیدی در نظر بگیرید، اما مطمئن شوید که نمی توانید این دو مورد زیر را نادیده بگیرید:

  1. کلمات کلیدی متمرکز بر محصولات و خدمات – کلمات کلیدی شما باید با محصولات و خدمات شما مرتبط باشند.
  2. آنها باید در مورد پیشنهاد شما صحبت کنند و ویژگی های محصولات و خدمات شما را بهبود بخشند.

کلمات کلیدی دم بلند – کلمات کلیدی دم بلند عباراتی متشکل از سه یا چهار کلمه هستند که مختص محصول، خدمات، مکان و برند شما هستند. شما شانس بیشتری برای رتبه بندی عبارات چند کلمه ای خاص نسبت به عبارات کلی تک کلمه ای یا دو کلمه ای دارید.

سوالاتی که کاربران می پرسند را تعیین کنید بهترین کلمات کلیدی شما از خود کاربران هدف شما می آیند. شما باید آنچه را که کاربران درخواست می کنند مربوط به صنعت شما پیدا کنید. این به شما کمک می کند کلمات کلیدی جدیدی را پیدا کنید که می توانید از آنها برای ایجاد محتوای منحصر به فرد استفاده کنید.

با تجزیه و تحلیل شکاف کلمات کلیدی یا کیورد گپ ، می توانید بررسی کنید که رقبای شما بیشتر از کدام کلمات کلیدی برای پاسخ به سوالات کاربران خود استفاده می کنند. تحقیقات کلمات کلیدی رقابتی را انجام دهید تحقیق در مورد کلمات کلیدی رقابتی چیزی است که به شما کمک می کند ابتدا شکاف کلمات کلیدی را شناسایی کنید. راهی برای استفاده از این شکاف ها در اختیار شما قرار می دهد. برای انجام تحقیقات رقابتی، با تهیه فهرستی از رقبای خود شروع کنید. برخی از این رقبا دارای اعتبار دامنه بسیار بالاتری خواهند بود. فیلتر کردن مواردی که دارای اعتبار مشابه سایت شما هستند را در نظر بگیرید.

احتمالاً رقبای شما قبلاً تحقیقات کلمات کلیدی خود را برای اصطلاحاتی که برای آنها رتبه بندی می کنند انجام داده اند. مقایسه کلمات کلیدی رقابتی برای به دست آوردن بهترین لیست از کلمات کلیدی رقابتی، وب سایت خود را با رقبای خود مقایسه کنید.

از خود سوالاتی بپرسید مانند:

  1. رقبا چه چیزی را هدف قرار می دهند که کسب و کار من آن را هدف قرار نمی دهد؟
  2. من چه چیزی را هدف قرار می دهم که رقبای من انجام نمی دهند؟
  3. چگونه آنها متفاوت از برند من هدف قرار می دهند؟ آنها در هر صفحه چند کلمه کلیدی را هدف قرار می دهند؟ آ
  4. نها چه نوع محتوایی را پیرامون آن کلمات کلیدی تولید می کنند؟

کلمات کلیدی خود را دسته بندی کنید تجزیه و تحلیل شکاف کلمات کلیدی همچنین می تواند به شما در دسته بندی کلمات کلیدی کمک کند. اولین قدم این است که بالاترین رقبای خود را شناسایی کنید. کلمات رایجی را که شما و رقبایتان برای آنها رتبه بندی می کنید و هر عبارت منحصر به فردی را که آنها رتبه بندی می کنند مشاهده خواهید کرد. شما باید لیست کلمات کلیدی خود را تا جایی فیلتر کنید که کلمات کلیدی را ببینید که به دسته خاصی تعلق ندارند.

(اینها کلمات کلیدی هستند که یا فرصت اصلی شما برای رتبه بندی هستند یا کمترین ارتباط را با کسب و کار شما دارند.)

مزایای تجزیه و تحلیل شکاف کلمات کلیدی

با کمک تجزیه و تحلیل شکاف کلمات کلیدی، کیوردگپ می توانید:

کلمات کلیدی دقیقی را که رقیب شما در حال حاضر برای آنها رتبه بندی می کند تعیین کنید و آنها را با رتبه بندی کلمات کلیدی خود مقایسه کنید.

به صفحات فرود (صفحات وب) رقبا نگاه کنید تا بینش بهتری نسبت به محتوا و استراتژی کلمات کلیدی آنها داشته باشید.

این به شما کمک می کند تا استراتژی محتوای خود را تغییر دهید.

تغییرات در رتبه بندی رقبا را رصد کنید و استراتژی خود را بر اساس آن تنظیم کنید.

رقبای ارگانیک جدیدی را که می توانند در آینده تهدیدی باشند، شناسایی کنید.

بهترین روش ها برای تجزیه و تحلیل کیورد گپ انجام یک تجزیه و تحلیل رقابتی می تواند شکاف بین استراتژی کلمه کلیدی شما و رقبای شما را مشخص کند. به علاوه، می تواند زمینه های فرصت را نیز برجسته کند. با ارزیابی وب‌سایت‌های رقیب، می‌توانید فهرستی از کلمات کلیدی را ایجاد کنید و تعیین کنید که چگونه آن کلمات کلیدی را هدف قرار می‌دهند. به این لیست به عنوان یک لیست کلیدواژه اولیه فکر کنید. می توانید تجزیه و تحلیل دقیق تری از کلمات کلیدی انجام دهید تا مشخص کنید آیا باید آنها را هدف قرار دهید یا خیر. در بیشتر موارد، این راه‌های فکری جدیدی را باز می‌کند که در غیر این صورت هرگز کشف نشده‌اند.

برای بدست آوردن بینش های عملی و تدوین استراتژی های جدید مفید است.

هنگام انجام تجزیه و تحلیل شکاف کلمات کلیدی یا کیورد گپ، بهترین شیوه های زیر را در نظر بگیرید:

  1. رقبا را شناسایی کنید انتخاب رقبای شما احتمالاً به وضعیت فعلی، اهداف تجاری و منابع شما بستگی دارد.
  2. هنگامی که به دنبال کلمات کلیدی یا بالقوه های جدید در تجزیه و تحلیل رقبای خود هستید، ممکن است بخواهید به رقبای نگاه کنید که تا حدودی بهتر از شما عمل می کنند.
  3. این به این دلیل است که شما نمی خواهید به کلمات کلیدی نگاه کنید که شانسی برای رتبه بندی آنها ندارید، حداقل نه در ابتدا.
  4. اگر قبلاً رقبای خود را شناسایی کرده اید، یکی را انتخاب کنید و شروع به ارزیابی کنید.
  5. اگر مطمئن نیستید، به وب‌سایت‌هایی که بالاتر از سایت شما هستند در SERP (صفحات نتایج موتور جستجو) برای کلمات کلیدی مورد نظر خود نگاه کنید.

کلمات کلیدی هدف را شناسایی کنید.

برای شناسایی کلمات کلیدی که یک سایت خاص هدف قرار داده است، عناصر زیر را بررسی کنید:

عنوان صفحات توضیحات متا سرصفحه ها محتوای صفحه متن لنگر پیوندهای داخلی فیلدهای ویژگی داده ساختاریافته گراف و سایر متا تگ های اجتماعی را باز کنید متن تگ جایگزین تصاویر (نام فایل ها و ابرداده ها) ویدئوها (نام فایل ها و ابرداده ها) کلمات کلیدی را برچسب گذاری کنید.

شروع به ایجاد لیستی از کلمات کلیدی کنید که متعلق به این دسته ها هستند یا بر اساس آن ها را برای فیلتر کردن و تجزیه و تحلیل بعداً برچسب گذاری کنید. در حال حاضر، شما باید شروع به دیدن یک تصویر بسیار واضح تر از یک لیست مرتب نشده از کلمات کلیدی کنید. کلمات کلیدی را پیدا کنید در این مرحله، کلمات کلیدی، گروه های کلیدواژه، الگوها و راه های فکری کاملاً جدید را بیابید. هیچ راه حل جادویی برای این وجود ندارد. شما باید اطلاعات را با اهداف خود مرور کنید تا مشخص کنید چه کلمه کلیدی را باید هدف قرار دهید و چگونه آن را دنبال کنید.

در صورتی که نیاز به مشاوره در مورد کیورد گپ دارید کافیست با مشاور سئو در ارتباط باشید و مشاوره های ما را دریافت کرده و اجرا کنید.

ما خوشحال خواهیم شد شما رتبه یک باشید.

 

2 دیدگاه‌ها

نوشتن یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *