search experience optimization چیست؟

search experience optimization چیست؟

همه چیز در باره search experience optimization بهینه سازی تجربه کاربری بطور ساده

چگونه گوگل نتایج جستجو را نشان می دهد؟

همه ما می دانیم سئو به معنای بهینه سازی موتورهای جستجو می باشد. اما چرا اینطور معنی می شود؟ آیا تا به حال در مورد آن فکر کرده اید؟ یا در مورد تجربه کاربری چیزی شنیدید ؟

حدس می‌زنم اکثر شما پاسخ دهید که این به معنای بهینه‌سازی یک کلمه کلیدی یا رشته خاص برای موتورهای جستجو است تا بتوانیم وب‌سایت‌های مربوط به آن کلمات کلیدی را در نتایج جستجو ببینیم. وقتی هر کلمه کلیدی را در گوگل جستجو می کنیم، ابتدا تمام وب سایت هایی را می یابیم که یک کلمه کلیدی در محتوای خود دارند. ممکن است میلیون ها یا حتی میلیاردها باشد. سپس گوگل بیش از 200 گزینه را بررسی کنید تا مرتبط ترین اطلاعات مربوط به درخواست شما را استخراج کند. سپس وب سایت به ما نشان داده می شود.

چگونه مردم قبلاً جستجو می کردند؟

به طور سنتی مردم در گوگل به سادگی با یک یا دو رشته کلمه کلیدی جستجو می کردند. به عنوان مثال بهترین پیتزا تبریز، داروخانه آنلاین تبریز، مرکز آموزش زبان در تهران و غیره. گوگل این رشته ها را برداشته و سپس در وب برای این کلمات کلیدی جستجو می کند. برای بهترین پیتزا تبریز ، گوگل صفحاتی را پیدا می‌کرد که شامل هر رشته از آن کلمه کلیدی به معنای «بهترین»، «پیتزا» «تبریز» است. آنها می توانند به ترتیب یا به صورت تصادفی در یک صفحه باشند. سپس با استفاده از یک الگوریتم موتور جستجو، گوگل نتایج را فیلتر کرده و آنها را برای شما فهرست می کند.

search experience optimization

اکنون مردم برای جستجو چگونه استفاده می کنند؟

گوگل میگوید اکنون ما بیشتر از مردم خواستار search experience optimization هستیم و فقط با ترکیبی از رشته ها جستجو نمی کنیم، بلکه اکنون برای جستجوی کل سوالات خود استفاده می کنیم.

بطور مثال: چگونه می توانم بهترین پیتزا را در تبریز پیدا کنم یا بهترین مرکز آموزش زبان  در تهران چیست؟ بنابراین، جستجوی فوق فنی و پیچیده به نظر می رسد. اما اکنون عصر هوش مصنوعی است و ربات گوگل کل سوال شما را میخواند و با استفاده از مترادف و متضاد رشته های مورد استفاده خود استفاده میکند و سپس شروع به جستجو در وب سایت های مختلف با حفظ الگوی سوالات کرده و نسخه های گسترده و وب سایت های مرتبط را پیدا میکند حال پس از یافتن همه نتایج، نوبت به تنظیم نتایج می رسد و پس از تنظیم تمام این مطالب، در نهایت محتوای مناسب مطابق با سوالات شما را به شما نشان می دهد.

این بدان معناست که شما اکنون فقط می توانید نتیجه را از نظر تجربه خود احساس کنید.

امروزه چرا سئو بهینه سازی تجربه جستجو است؟

از تفاوت بین جستجوی حال و گذشته، واضح است که ما اکنون می‌توانیم تجربیات یا احساسات خود را مستقیماً به موتور جستجو ارسال کنیم که نتیجه دقیق مقالات، انجمن‌ها و غیره را نشان می‌دهد. بنابراین، نیازی نیست در کلمات کلیدی مشخص شده محدود شود. در عوض می‌توانید کلید واژه ها، مقالات یا اصلاح‌کننده‌های دیگری را اضافه کنید تا رشته‌های خود را به یک سؤال کامل تبدیل کنید که Google به آن پاسخ خواهد داد. بنابراین، می‌توانید زمان خود را در جستجوی سایت‌های مختلف برای پاسخ دقیق خود صرفه‌جویی کنید زیرا موتورهای جستجو خودشان آن را برای شما پیدا می‌کنند.

نتیجه در نهایت، می‌توان گفت اگر یک بازاریاب می‌خواهد سایت خود را کاملاً بهینه کند، باید مطالبی را تولید کند که بتواند دقیقاً خواسته کاربر را برآورده کند. بنابراین، تجربه کاربر بزرگترین پیش نیاز تمام بهینه سازی موتورهای جستجو در حال حاضر است. به همین دلیل است که سئو دیگر بهینه سازی موتور جستجو نیست، بلکه اکنون بهینه سازی تجربه جستجو است.

نوشتن یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *