سئوکار کیست؟ وظایف سئوکار

سئوکار کیست

سئوکار کیست؟ وظایف سئوکار

سئوکار کیست؟ وظایف سئوکار چیست؟

سئو کار : بهینه سازی موتورهای جستجو یا همان سئو به انگلیسی (SEO) یک روش بازاریابی دیجیتال توسط کارشناس سئو است که به نمایان شدن وب سایت شما در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) کمک می کند که از اجزای فنی، درون صفحه و خارج از صفحه تشکیل شده است.

این شامل تنظیم و بهینه سازی عملکرد، محتوا و ارتقای محتوای وب سایت شما به منظور رتبه بندی بالا در SERP است که توسط سئوکار انجام میگیرد.

در نهایت، شیوه های سئو برای کار با الگوریتم های موتورهای جستجو در نظر گرفته شده است. مواردی که الگوریتم ها به دنبال آن هستند عبارتند از:

  • یک وب سایت با عملکرد خوب
  • محتوای با کیفیت بالا از جمله کلمات کلیدی
  • ترافیک بالا
  • زمان آنلاین بودن سایت.

جنبه هایی که الگوریتم ها به دنبال آن هستند همگی برای کسب و کار شما بسیار مفید هستند و به تبدیل فروش بیشتر کمک می کنند. همه این عنصرها دست به دست هم می دهد تا شما را در موتور های جستجو بالا بیاورند.

به عنوان مثال، هرچه ترافیک بیشتری به سایت خود بیاورید، رتبه SERP بالاتر می رود، که باز به نوبه خود باعث افزایش ترافیک می شود!

متخصص سئو

چرا سئوکار و سئو برای کسب و کار شما مهم است؟

اکثر آنالیزهای آنلاین، از جمله تحقیقات در مورد کلمات کلیدی، محصول و خدمات، با موتورهای جستجو و بعضی ابزار های حرفه ای توسط کارشناس سئو یا سئوکار روی سایت آغاز می شود.

پرس و جوهایی که توسط کاربران  (آنچه در موتورهای جستجو تایپ می شود) بسیار هدفمند هستند. کاربر به طور خاص به دنبال اطلاعات مربوط به آن پرس و جو است.بنابراین، اگر محصول یا خدمات مرتبط با این پرس و جو را دارید، ارائه محتوای مرتبط با ارزش است.

اکثر جستجوگران اولین لینک های صفحه را انتخاب می کنند (به استثنای لینک های تبلیغ شده یا ADS). به طور کلی، جستجوگران فقط روی پیوندهای یک تا پنج کلیک می کنند و تعداد بسیار کمی از آنها به صفحه دو SERP می روند.

با این وصف حالا میتوان به اهمیت یک سئو کار حرفه ای پی برد.

یک سئوکار تغییرات وب سایت ها را تجزیه و تحلیل، بررسی و استراتژی مورد نیاز را پیاده سازی می کند تا برای موتورهای جستجو بهینه شوند. این به معنای به حداکثر رساندن ترافیک یک سایت با بهبود رتبه صفحه در موتورهای جستجو است.

یک متخصص سئو ( سئوکار ) یک وب سایت را آزمایش، تجزیه و تحلیل و تغییر می دهد ( قسمت تکنیال ) تا برای موتورهای جستجو بهینه شود و متعاقباً وب سایت در نتایج جستجو در موتورهای جستجوی اصلی مانند Google و Bing رتبه بالاتری کسب می کند.

سئو کار بهینه سازی صفحه را در یک وب سایت انجام می دهد تا اطمینان حاصل کند که نتایج جستجو مرتبط هستند و تجربه کاربری مثبتی ایجاد می کند، ترافیک وب سایت رو به رشد، حجم آگاهی از برند ایجاد می کند.

به عبارت دیگر، یک متخصص سئوکار هیچ تفاوتی با سایر حرفه ای های بازاریابی دیجیتال یا بازاریابی سنتی ندارد: آنها در نهایت در تلاش هستند تا فروش بیشتری را برای شرکتی که برای آن کار می کنند ایجاد کنند.

مسئولیت های شغلی سئوکار حرفه ای چیست؟

وظایف شغلی سئوکار بسته به اینکه برای یک آژانس بازاریابی دیجیتال و یا در بخش بازاریابی دیجیتال یک شرکت و یا فریلنسری کار می کند برای  مشتری متفاوت است، اما شرح شغل اکثریت قریب به اتفاق پست های متخصص سئو شامل همه یا بیشتر موارد می شود.

مسئولیت و وظایف سئوکار :

  1. استراتژی های بهینه سازی را توسعه می دهد که رتبه بندی نتایج موتور جستجوی وب سایت شرکت را افزایش دهد.
  2. هنگام انجام کمپین های جستجوی پولی، متخصص سئو تست ها را اجرا می کند.
  3. داده ها و نتایج را جمع آوری و تجزیه و تحلیل می کند.
  4. روندها و بینش ها را برای دستیابی به حداکثر بازگشت سرمایه شناسایی می کند.
  5. مدیریت هزینه های کمپین های سئو، حفظ بودجه، برآورد میکند.
  6. با تیم توسعه وب همکاری نزدیک داشته  تا اطمینان حاصل کند که بهترین شیوه های SEO به درستی در محتوای وب سایت دنبال می شود.
  7. با تیم های محتوا و بازاریابی برای هدایت سئو در تولید محتوا و بازاریابی محتوا کار می کند.
  8. مسئولیت بهینه سازی صفحه برای بازاریابی موتورهای جستجو را بر عهده بگیرید.
  9. انجام تحقیقات مداوم، کشف و بهینه سازی کلمات کلیدی برای کلمات کلیدی جدید SEO برای استفاده در وب سایت شرکت و مواد بازاریابی.
  10. تحقیق و اجرای توصیه های بهینه سازی موتور جستجو.
  11. استراتژی ساخت لینک ایجاد و اجرا را بر عهده دارد.
  12. تغییر معماری وب سایت، محتوا، پیوند و سایر عوامل موثر برای بهبود موقعیت سئو و برای کلمات کلیدی هدف.
  13. اهداف قابل اندازه گیری را تعیین کرده که نشان دهنده بهبود در تلاش های بازاریابی میباشد.
  14. معیارهای عملکرد روزانه را با ابزارهای SEO مانند تجزیه و تحلیل گوگل برای درک عملکرد استراتژی سئو بررسی میکند.
  15. برای مدیریت استراتژی سئو با سایرین در بخش بازاریابی همکاری میکند.
  16. محتوای وب سایت قانع کننده و با کیفیت، از جمله پست های وبلاگ و توضیحات صفحه را برای بهبود نتایج جستجوی وب سایت بنظارت و اجرا میکند.
وظایف سئوکار
وظایف سئوکار

سئوکار از کجا می آید؟

اکثر متخصصان سئو و سایر متخصصان بهینه سازی موتورهای جستجو، قبل از کار بر روی مهارت های فنی خود و استفاده از مهارت های قابل انتقال و سوابق تحصیلی خود برای ایجاد شغل در سئو، کار خود را در زمینه دیگری آغاز می کنند.

اکثرا هیچ مدرک دانشگاهی مستقیماً با سئو مرتبط نیست و مطمئناً هیچ برنامه بازاریابی چند ساله یا مهارت های فنی خاصی را که برای پیشرفت در زمینه سئو نیاز دارید به شما ارائه نمی دهد. یک متخصص سئو که مدرک لیسانس یا معادل آن را در زمینه های مرتبط مانند تجارت، بازاریابی یا ارتباطات ارائه نمی کند.

اکثر کارشناسان سئو که در این زمینه کار می کنند نوعی گواهینامه اضافی را به کارفرمایان نشان دهند که مهارت های خاص مورد نیاز برای اجرای استراتژی بازاریابی دیجیتال خود را دارند، مشکلات فنی و تکنیکی سایت را حل میکنند و مطمئن می شوند که وب سایت آنها نزدیک به بالای صفحه نتایج موتورهای جستجو است. دوره‌هایی مانند دوره گواهی بهینه‌سازی موتورهای جستجو google به شما امکان می‌دهد که کار حرفه ای در این زمینه ارائه دهید.

همچنین در مورد سئو محلی چیست؟ بیشتر بخوانید.

ویژگی های کلیدی سئو کار موفق؟

در اینجا برخی از ویژگی‌های کلیدی که متخصصان سئو موفق باید در دنیای بازاریابی دیجیتال و بهینه‌سازی موتور جستجو داشته باشند، آورده شده است:

  1. درک سه سطح سئو

سه سطح برای بهینه سازی موتورهای جستجو وجود دارد و هر متخصص سئوی خوب باید در توسعه استراتژی بازاریابی هر سه را در نظر داشته باشد:

فنی و تکنیکال :  به عناصر غیر محتوایی وب سایت شما اشاره دارد. این بخش شامل استراتژی هایی برای بهبود ساختار و پایه یک وب سایت است. بخشی از این کار شامل انجام یک تجزیه و تحلیل کامل وب سایت است که می تواند فرصت هایی را برای SEO فنی برای بهبود سرعت وب سایت، نمایه سازی، سازگاری با تلفن همراه، خزیدن و معماری وب سایت آشکار کند. سئوی فنی همچنین خوانایی یک وب سایت را به شدت بهبود می بخشد، که به نوبه خود تجربه کاربر را بهبود می بخشد و به موتورهای جستجو نشان می دهد که وب سایت خوب است.

سئو داخلی : به محتوای وب سایت شما و بهینه سازی آن برای کمک به موتورهای جستجو برای درک موضوع محتوای شما و دیدن وب سایت به عنوان یک منبع ارزشمند مربوط می شود. سئوی درون صفحه شامل استفاده از عناصری مانند کلمات کلیدی، متا تگ ها، لینک های داخلی و تگ های عنوان HTML به روش هایی است که به افزایش ترافیک موتورهای جستجو کمک می کند و اطمینان حاصل می کند که در بالای نتایج گوگل قرار دارد.

بهینه سازی خارجی : از صفحه در مورد ایجاد، یک رابطه قوی تر بین وب سایت شما و سایر وب سایت ها از طریق انواع تاکتیک های لینک سازی است. بهینه سازی خارج از صفحه همچنین شامل استراتژی هایی برای ایجاد شهرت یک وب سایت است تا به موتورهای جستجو نشان دهد که یک وب سایت منبع قابل اعتمادی است و بنابراین باید در نزدیکی رتبه بندی موتورهای جستجو قرار گیرد.

کارشناسان سئو باید بدانند که چگونه تمام سطوح بهینه سازی موتور جستجو در رتبه بندی وب سایت شما در بین نتایج جستجوی گوگل نقش دارند.

  1. ذهن باهوش برای بازاریابی

واضح است که جنبه های فنی سئو بخش بزرگی از کار است و درک مسائلی که می تواند باعث شود گوگل وب سایت شما را در نتایج جستجو حفظ  کند بسیار مهم است. در نهایت، باید محتوا را به گونه ای ایجاد کنید که منافع مصرف کننده را مشخص کند. آنها به فروش نزدیک تر هستند.

بخش مشکل، ایجاد محتوایی است که هم برای افراد در انتهای دیگر موتور جستجو قانع کننده باشد و هم الگوریتم گوگل را خوشایند کند که با تجربه همراه است.

اما تخصص سئو مورد نیاز برای ارتباط واقعی به عنوان یک متخصص سئو و حرفه ای بازاریابی دیجیتال به طور گسترده تر از آن است. برای موفقیت واقعی در نقش سئو، همیشه باید بازاریابی محتوا را در سطح عمیق‌تری در نظر بگیرید، همچنین روانشناسی مصرف‌کننده و مخاطبان هدفی که برای آنها بازاریابی می‌کنید، چشم‌انداز رسانه‌های اجتماعی، طراحی و توسعه وب، استراتژی‌های بازاریابی ویروسی، و اهداف کلی کسب و کار که به افزایش آگاهی و تبدیل برند کمک می کند.

  1. توانایی فکر کردن به تصویر بزرگ

همانطور که مشخص کرده ایم، سئو همه چیز را تحت تاثیر قرار می دهد. و وب سایت های شرکت بسیار مهم هستند، سئو را نمی توان از بقیه این ملاحظات جدا کرد.

داشتن اهداف مشخص در مورد کمپین های سئو کمک می کند. به عنوان یک متخصص سئو، هدف شما این است که روی رتبه بندی موتورهای جستجو، افزایش ترافیک، افزایش آگاهی از برند یا تبدیل (تبدیل کسی که از وب سایت شما بازدید می کند به مشتری) تمرکز کنید؟

تعریف این اهداف و سپس حفظ اهداف بزرگتر سازمان در هنگام اجرای استراتژی سئو، متخصص سئو را برای موفقیت آماده می کند.

  1. مهارت های ارتباطی درجه یک و روحیه همکاری

یک متخصص سئو با طیف گسترده ای از بخش ها در یک تجارت کار خواهد کرد، از جمله فروش، خدمات مشتری، توسعه وب، تجزیه و تحلیل، فناوری اطلاعات، بازاریابی و موارد دیگر. و توضیح اینکه چرا ایجاد تغییرات در یک وب سایت باعث افزایش سئو و در نهایت منجر به ترافیک و تبدیل بیشتر می شود، همیشه آسان نیست. اینجاست که مهارت های سئوکار وارد عمل می شود.

سئوکارها باید بدانند که چگونه به روشی متقاعدکننده و قابل دسترس توضیح دهند که چرا تغییرات خاصی ضروری است و چگونه آنها به نفع وب سایت و شرکت هستند. علاوه بر این، بخشی از کار سئوکار ها این است که بتوانند این کار را با تیم هایی با زمینه ها و دیدگاه های مختلف در وب سایت انجام دهند.

نه تنها این، بلکه می توانند در محتوای خاصی که برای سایت در حال توسعه است نیز مشارکت داشته باشند، بنابراین باید مطمئن شوند که مهارت های نوشتاری شما برای مشاغل سئو عالی است.

  1. کنجکاوی و سازگاری

گوگل الگوریتم های خود را برای رتبه بندی دائمی نتایج موتورهای جستجو تغییر می دهد. این بسته به دیدگاه شما می تواند برای شما خسته کننده یا هیجان انگیز باشد – اما یک متخصص SEO خوب این چالش را با اشتیاق انجام می دهد.

برای پیشرفت در فضای سئو باید سریع باشید. بسیاری از سئوکار ها از یادگیری مستمر سود می برند، یک متخصص سئو برای زنده ماندن به آن نیاز دارد. بعلاوه، اگر شما مسئول وب سایت یک شرکت واحد هستید، نمی توانید از خود راضی باشید به عنوان یک متخصص سئو، وظیفه شما این است که دائماً محتوای آن را بررسی کنید تا ببینید آیا با بهترین شیوه های سئو در حال تغییر مطابقت دارد یا خیر.

وب سه سئو

آموزش سئو و تربیت سئوکار

نوشتن یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *