سئوی محلی یا سئو لوکال چیست؟

سئوی محلی

سئوی محلی یا سئو لوکال چیست؟

سئوی محلی یا سئو لوکال (local seo ) بهینه سازی موتور جستجو برای بازاریابی محلی است. این یعنی بهینه سازی وب سایت شما که توسط ربات های موتور جستجو به نام خزنده ها خزیده و فهرست بندی شود تا توسط مشتریان نزدیک در صفحه نتایج موتور جستجو (که SERP شناخته می شود) پیدا شود.

سئوی محلی از این نظر مهم و خاص است که نزدیکی جستجوگران را به نتیجه دلخواه خود در نظر می گیرد. برای مثال، جستجوی بهترین سئو کار در تبریز (چون ما ساکن تبریز هستیم ) فهرستی از سئو کاران با رتبه بالا را در شهر تبریز و در صورت درج آدرس و نقشه گوگل در نزدیکی شما را نشان خواهد داد.

Google برای جستجوهای محلی در یک ویژگی نتیجه جستجو به نام Map Pack، مشاغل محلی را در نتایج اولویت بندی می کند.
شاید رسیدن به رتبه های بالای گوگل برای صاحبان مشاغل محلی غیرممکن به نظر برسد، اما اگر کسب و کار شما دارای موقعیت فیزیکی درج شده در گوگل باشد، نسبت به کسب و کارهای کاملا آنلاین مزیت دارید.

برای بهینه‌سازی فهرست کسب‌وکارتان برای سئوی محلی، ابتدا باید سه فاکتور اصلی رتبه‌بندی را که گوگل برای جستجوی محلی استفاده می‌کند، بدانید. هنگامی که متوجه شدید که رتبه‌بندی چگونه تعیین می‌شود، در هر مرحله از نمایش در جستجوی محلی را مورد بررسی قرار میدهیم.

سئوی محلی
سئوی محلی

نحوه رتبه بندی گوگل برای سئوی محلی

جزئیات نحوه محاسبه رتبه جستجوی محلی یا لوکال توسط گوگل تقریباً یک راز است، اما به گفته گوگل سه عامل اصلی وجود دارد که کسب‌وکارها باید هنگام بهینه‌سازی برای جستجوی محلی روی آن تمرکز کنند.

  1. ارتباط: هدف الگوریتم جستجوی محلی یا جستجوی لوکال گوگل این است که جستجوگران را با پاسخ ها مرتبط کند یعنی گوگل سعی دارد بهترین تنتیجه را به کاربر ارائه دهد. بنابراین هنگامی که آنها به دنبال یک سئوکار حرفه ای در تبریز هستند، بهترین پیشنهادها را دریافت می کنند. مطمئن شدن از دقیق و به‌روز بودن فهرست «Google برای کسب‌وکار من»، تضمین می‌کند که مشتریان بالقوه‌ای که به دنبال کسب‌وکاری مانند شما هستند، شما را به‌جای رقیبی که برای مثال باز نیست، پیدا خواهند کرد.
  2. فاصله: نزدیکی جستجوگر به کسب و کار شما عامل اصلی دیگری است که Google هنگام تعیین رتبه جستجوی محلی در نظر می گیرد. به همین دلیل، مهم است که آدرس و سایر اطلاعات تماس مرتبط خود را در فهرست Google برای کسب و کار من و در سایر فهرست‌های راهنما در سراسر اینترنت قرار دهید.شما میتوانید اطلاعات محل کسب و کار خود به همراه شماره تماس و ساعات کاری خورد را در گوگل درج کرده تا در هنگام جستجوی بهترین سئو کار تبریز کسب و کار شما نشان داده شود.
  3. برجستگی: در نهایت، گوگل برجستگی کسب و کار شما را در نظر می گیرد. منظور گوگل از برجسته بودن این است که چقدر این تجارت شناخته شده است. برجستگی نیز در مواردی مانند فهرست‌های فهرست راهنما و بررسی‌های آنلاین نقش دارد. طبق گفته گوگل، هم رتبه بندی ستاره کلی کسب (امتیاز های گرفته شده ) و کار و هم تعداد بررسی ها برای تعیین رتبه بندی جستجوی محلی استفاده می شود.

راهنمای گام به گام برای بهینه سازی سئو محلی یا سئوی لوکال

اول از لینک سئو چیست؟ اطلاعاتی در مورد سئو بدست آورید سپس متن زیر را با دقت مطالعه کنید.
سئو بسیار سخت و کاملا غیرقابل پیش بینی است. حداقل به نظر می رسد که این نظریه غالب برای بسیاری از صاحبان مشاغل است. اما لازم نیست برای یک تجارت محلی سخت یا پیچیده باشد، برخلاف تصور رایج، برای اینکه بتوانید سئوی محلی را به خوبی انجام دهید، نیازی به درک متا تگ ها، کلمات کلیدی فهرست معنایی و یا بک لینک و لینک های پنهان ندارید.

شما حتی برای بهبود سئوی محلی خود و یافتن در نتایج جستجوی بیشتر به یک استراتژی SEO نیاز ندارید. فقط باید چند به‌روزرسانی در فهرست «Google برای کسب‌وکار من» خود انجام دهید.

وب سه سئو سایت آموزش سئو  و همچنین مشاوره و اجرای پروژه های سئو در تبریز است که  یک چک لیست سئو محلی یا سئو ی لوکال برایتان آماده کرده است تا به شما کمک کند که هر قسمت را به صورت گام به گام دنبال و اجرا کنید.

سئوی محلی

چک لیست سئوی محلی

1. افزودن محتوای مربوط به کسب و کارتان در وب سایت خود در صورت وجود.
2. افزودن اطلاعات کامل به فهرست Google برای کسب و کار من.
3. در حال تأیید مکان‌های شما.
4. ساعت کاری خود را دقیق و به روز نگه دارید.
5. مدیریت و پاسخگویی به نظرات.
6. افزودن عکس با کیفیت بالا.

  • با وب سه سئو شروع کنید :

1. افزودن اطلاعات کامل به فهرست کسب و کار من در گوگل
به گفته گوگل، “کسب و کارهایی که اطلاعات کامل و دقیق دارند، با جستجوهای مناسب راحت تر تطبیق داده می شوند.” اگر فهرست GMB (google-my-business) شما ناقص است، یا بدتر از آن وجود ندارد، برای موتورهای جستجو سخت تر است که کسب و کار شما را با مشتریان محلی در Google مطابقت داده فهرست و نمایش دهد.

ایجاد فهرست کسب و کار من در Google فقط اولین قدم است. هنگامی که فهرست شما ایجاد شد، باید تا حد امکان اطلاعات بیشتری اضافه کنید. نگران اضافه کردن کلمات کلیدی خاص نباشید، فقط پروفایل خود را تا حد امکان کامل کنید.
مشتریان بالقوه می خواهند بدانند شما کی هستید، کجا هستید و چه زمانی می توانند از شما وقت ملاقات بگیرند. بنابراین، قبل از شروع، مطمئن شوید که تمام اطلاعات اولیه کسب و کار خود را در اختیار دارید.

شما که هستید
نام
سایت اینترنتی
شرح کسب و کار
دسته بندی
ویژگی های
تاریخ افتتاحیه
عکس ها
جایی که شما هستید
نشانی
محل خدمات
زمانی که آنها می توانند شما را ملاقات کنند
ساعات عملکرد
ساعات تعطیلات
ثبات به حساب می آید

مهم است که نام، آدرس و شماره تلفن کسب‌وکار شما (که معمولاً به آن NAP (Name, Address, and Phone number) گفته می‌شود) در سراسر وب ثابت باشد تا مشتریان و خزنده‌ها بتوانند کسب و کار شما را شناسایی کنند.

به مثال زیر توجه کنید :
شرکت سئو – وب سه سئو
ایران – تبریز آبرسان نبش کوی اطبا
داود ترابی – وب سه سئو
شماره تماس مشاوره سئو – ترابی 09143092902 -09388367282
روزهای کاری شنبه تا پنج شنبه
ساعات مشاوره : 15-18
تعطیلات : گاها جمعه ها

2. تأیید مکان های شما
قبل از اینکه فهرست «Google برای کسب‌وکار من» شما در «جستجو» و Maps ظاهر شود، باید تأیید شود. تأیید فهرست شما یک فرآیند ساده است و Google چند راه مختلف برای انجام آن ارائه می دهد.

در رایانه شما در تلفن هوشمند شما

مرحله 1 – به https://www.google.com/business بروید
مرحله 2 – وارد حساب Google خود شوید یا یک حساب ایجاد کنید. سپس، روی Next کلیک کنید.
مرحله 3 – آدرس کسب و کار یا زنجیره خود را وارد کنید و فهرست خود را ایجاد یا ادعا کنید.
مرحله 4 – اطلاعات اولیه در مورد کسب و کار خود را پر کنید.
مرحله 5 – برای تأیید ارسال کنید.
مرحله 1 – در تلفن یا تبلت، برنامه My Business را باز کنید.
مرحله 2 – وارد حساب Google خود شوید که می خواهید برای مدیریت کسب و کار خود از آن استفاده کنید.
مرحله 3 – آدرس کسب و کار یا زنجیره خود را وارد کنید و فهرست خود را ایجاد یا ادعا کنید.
مرحله 4 – اطلاعات اولیه در مورد کسب و کار خود را پر کنید.
مرحله 5 – برای تأیید ارسال کنید.

همچنین می‌توانید از Google Maps برای افزودن یا کسب‌وکار خود در دسک‌تاپ و موبایل استفاده کنید.
3. ساعت کاری را دقیق و به روز نگه دارید
همچنین مهم است که ساعات کار دقیق و به‌روز را در فهرست خود لحاظ کنید. مطمئن شوید که ساعات تعطیلات ویژه ای را در نظر بگیرید تا از ناامید شدن مشتریانی که تنها برای اطلاع از تعطیلی شما به کسب و کار شما راه می یابند، جلوگیری کنید.

4. مدیریت و پاسخگویی به نظرات
کسب و کارهایی که می خواهند رتبه بندی سئوی محلی خود را بهبود بخشند، باید نظرات آنلاین را جمع آوری و مدیریت کنند. Moz تخمین می‌زند که فهرست Google My Business و Google Reviews 40 درصد از عوامل رتبه‌بندی بسته‌های محلی را تشکیل می‌دهند.

بررسی های آنلاین نه تنها سئوی محلی شما را تقویت می کند، بلکه به ایجاد اعتماد با مشتریان و مشتریان بالقوه کمک می کند. وقتی مشتریان شما راضی هستند، به تأثیرگذاری بر دیگران کمک می کنند. اگر بررسی را برای مشتریان آسان کنید، نظرات بیشتری دریافت خواهید کرد که مستقیماً بر سئوی محلی شما تأثیر می گذارد.

گاهی اوقات جمع آوری نظرات آنلاین به صورت ارگانیک برای کسب و کارها ممکن است دشوار باشد، بنابراین آنها باید رویکرد فعال تری داشته باشند. در زیر نکاتی وجود دارد که احتمال ترغیب مشتری را برای ارسال نظر افزایش می دهد.

چگونه به سرعت نظرات و رتبه بندی های گوگل را افزایش دهیم؟

1. تعیین زمان مناسب برای دعوت: زمانی که یک مشتری یک دعوت نامه نقد آنلاین دریافت می کند، عامل اصلی در باقی ماندن یا نبودن یک بررسی آنلاین است. زمان مناسب برای هر کسب‌وکاری متفاوت خواهد بود، اما مشتریان ما بیشترین موفقیت را در ارسال دعوت‌نامه‌ها مشاهده کرده‌اند، در حالی که مشتری هنوز در محل است و تعامل بسیار بالاست.

2. تعیین انتظارات برای بررسی: دعوت از مشتریان برای یک بررسی باید یک فرآیند تکرار شونده باشد که در عملیات روزمره گنجانده شده است. باید به مشتریان خود اطلاع دهید که چه زمانی دعوت نامه را دریافت می کنند، چگونه دعوت نامه را دریافت می کنند (ایمیل یا متن)، و چرا بررسی های آنلاین برای کسب و کار شما مهم است.

3. از بین بردن موانع: در گذشته، فرآیند بررسی آنلاین برای مشتری یک تجربه زمان بر و دست و پا گیر بود. کسب‌وکارها باید به دنبال راه‌هایی باشند که تا آنجا که ممکن است بدون اصطکاک، بررسی را انجام دهند. برای انجام این کار، مشتریان را به سایت‌ها و برنامه‌هایی که قبلاً استفاده می‌کردند، بررسی کنید. این امر باعث می‌شود که مشتریان شما برای سرویسی که احتمالاً نمی‌خواهند یا نیازی ندارند ثبت نام کنند.

4. ارائه خدمات با کیفیت بالا به مشتریان: ناگفته نماند، مشاغلی که می خواهند مشتریان نظرات مثبت خود را ارائه دهند، باید بر تجربه مشتری تأکید کنند. انجام این کار انبوهی از طرفداران را ایجاد می کند که مایلند در مورد تجارت شما حتی از پشت بام خود فریاد بزنند (تبلیغ سینه به سینه ).

5. دعوت از طریق پیام متنی: طبق تحقیقات Pew، 72٪ از مردم تلفن هوشمند دارند و دائما در حال استفاده از آن هستندا. به همین دلیل، مصرف‌کننده امروزی از طریق پیامک بسیار راحت‌تر از تلفن یا ایمیل در تعامل هستند. کسب‌وکارهایی که می‌خواهند نرخ پاسخ‌دهی بالاتری به دعوت‌نامه‌های بررسی آنلاین خود ببینند، باید از طریق پیامک برای آنها ارسال کنند.

6. پیاده‌سازی یک پلتفرم مدیریت بررسی آنلاین: یک پلتفرم مدیریت بررسی آنلاین به کسب‌وکارها کمک می‌کند تا بررسی‌های مجموعه و مدیریت را ساده کنند. یک پلت‌فرم خوب، تمام بررسی‌های آنلاین شما را در یک داشبورد ادغام می‌کند و زمان و تلاش قبلی برای مدیریت فرآیند را کاهش می‌دهد.

5. اضافه کردن عکس های با کیفیت بالا
پس از تکمیل فرآیند تأیید، می توانید بهینه سازی فهرست خود را شروع کنید. شما باید با آپلود عکس های با کیفیت شروع کنید.

تصاویر به بیان یک توضیح تصویری در مورد کسب و کار شما کمک می کند و به مشتریان اجازه می دهد تا بدانند تجارت با شما چگونه است. عکس‌ها همچنین برای جلب توجه به فهرست شما مهم هستند و به شما کمک می‌کنند تا از طریق آن کلیک‌های بیشتری به دست آورید.

وب سه سئو
وب سه سئو

انواع مختلفی از عکس ها وجود دارد که می توانید آپلود کنید، اما حداقل باید شامل موارد زیر باشد:

عکس پروفایل
لوگو
عکس روی جلد

قبل از آپلود هر عکس، مطمئن شوید که اندازه آن برای پلتفرم بهینه شده است.

ارسال تصاویر با کیفیت همچنین به جذب کلیک های بیشتر کمک می کند زیرا پروفایل های دارای عکس 35 درصد بیشتر از پروفایل های بدون عکس کلیک می کنند. اشتراک‌گذاری منظم عکس‌های باکیفیت، شخصیت کسب‌وکار شما را نشان می‌دهد و به شما کمک می‌کند تا با مخاطبان خود تعامل داشته باشید.

در نتیجه و نتیجه بندی

همانطور که قول داده بودیم، دیدید راهنمای سئوی محلی و یا همان سئوی لوکال بسیار ساده بود. اگرچه ممکن است پر کردن فهرست «Google برای کسب‌وکار من» برای یافتن توسط Google ساده به نظر برسد، اما درصد بالایی از کسب‌وکارهای محلی حتی برای کسب و کار خود ثبت نکرده‌اند. فهرست ناقص به معنای نمایش در نتایج جستجوی محلی کمتر است، که به معنای مشتریان کمتر و نظرات کمتر است.
در حالی که برخی از صنایع رقابتی تر از سایرین هستند، هر کسب و کاری می تواند از به روز رسانی فهرست GMB خود بهره مند شود.

همچنین سایت وب سه سئو و کارشناسان این مجموعه به شما کمک خواهند کرد تا سئوی محلی و سئوی لوکال خود را به بهترین نحو ممکن اجرا کنید.

2 دیدگاه‌ها

نوشتن یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *