ایمیل مارکتینگ

آشنایی با ایمیل مارکتینگ

در باره ایمیل مارکتینگ چه میدانیم ؟

در دنیای دیجیتال مارکتینگ یا همان بازاریابی دیجیتال، ابزارهای زیادی در انواع مختلف و پلتفرم های گوناگون برای برقراری ارتباط و تبلیغات وجود دارد. اغلب این روش ها بسیار کم هزینه و کاملا مقرون به صرفه میباشند و می توانند بازگشت سرمایه (ROI) خوب و اثربخشی داشته باشند که در حد برگزاری و راه اندازی رویدادها و یا کمپین های تبلیغاتی گران قیمت هستند. یکی از این روش ها بازاریابی ایمیلی یا ایمیل مارکتینگ (Email Marketing) است که هم کم هزینه و هم اثربخش میباشد. بازاریابی از طریق ایمیل نیز دارای اصول و تکنیک هایی است، که با رعایت و اجرای آنها نتیجه اثر بخش ظاهر خواهد شد.

ایمیل مارکتینگ به ما کمک می کند تا ارتباط خوبی با مشتریان خود برقرار کنیم و برند یا محصول یا خدمات خود را به خوبی به آنها معرفی کنیم و در نهایت میزان فروش شرکت خود را افزایش دهیم. مامی توانیم کارهای بسیار زیادی با ایمیل های ارسالی انجام دهیم که برخی عبارتند از :

  • معرفی محصولات جدید
  • پیشنهاد های ویژه به مشتریان
  • فروش محصولات
  • به اشتراک گذاری اخبار 
  • اطلاع رسانی های ضروری
 

داود ترابی - وب سه سئو

آمار بازاریابی ایمیلی نشان می دهد که ایمیل چقدر می تواند برای کسب و کار شما ارزشمند باشد. چه بخواهید تعداد مشتریان خود را افزایش دهید یا رابطه خود را با مشتریان فعلی تقویت کنید، بازاریابی ایمیلی ابزارهایی را که برای این کار نیاز دارید در اختیار شما قرار می دهد.

6 استراتژی مهم ایمیل مارکتینگ

اصول اجرای استراتژی ایمیل مارکتینگ

در عصر حاضر ایمیل به یکی از پایه‌های اصلی بازاریابی آنلاین تبدیل شده که اکثر  کسب‌وکارها و تجارت الکترونیک از آن به‌عنوان یک استراتژی موثر برای تبدیل علاقه‌مندان به مشتری و درنتیجه به فروش و خدمات استفاده می‌کنند. به همین دلیل داشتن استراتژی ایمیل مارکتینگ بسیار مهم است.

اگرچه سال گذشته، سالی پر فراز و نشیب برای کسب‌وکارها بود، اما ایمیل را دوباره به صف اول کارزارهای دیجیتال آورد و آن را به یکی از مهم‌ترین ابزارهای جذب مشتری تبدیل کرد.

پس نتیجه میگیریم که در بازاریابی ایمیلی هم باید استراتژی داشته و هوشمندانه عمل کنیم. باید راه و روش هایی را پیدا کنیم تا بتوانیم با ایمیل، افراد و مخاطبین هدف را وارد کسب و کار خود کرده تا بتوانیم در کوتا مدت کالای و یا خدمات مان را به آنها ارائه دهیم و در بلند مدت هم برندمان را بهتر و عمیق تر معرفی کنیم و در نهایت و آخر این عوامل ما اقدام به ایجاد اعتماد در مشتری خواهیم شد.

تعیین اهداف یکی از مهم ترین گام‌ها در تدوین استراتژی ایمیل مارکتینگ است. مشخص کردن اهداف به کارشناس بازاریابی تیم کمک می‌کند که برنامه بهینه‌تری را تهیه و اجرا کنند. 

شخصی‌سازی ایمیل برای مخاطبین که با او هیچ ارتباطی نداشته‌ایم، خنده‌دار به نظر می‌رسد. مثلا نگرانی‌هایی که در دنیای امروز نسبت به امنیت سایبری وجود دارد باعث می‌شود که مخاطبان از اینکه شما از نام آنها باخبر هستید، راضی نباشند.

در ایمیل مارکتینگ اولین چیزی که مخاطب می‎بیند،  عنوان آن است نه محتوا؛ بنابراین یکی از نکات مهمی که باید در آموزش ایمیل مارکتینگ به آن توجه ‌شود، انتخاب یک عنوان مناسب برای پیام است. 

سعی کنید سرویس ایمیل مارکتینگی را انتخاب کنید که معتبر باشد، یک تجربه عالی برای کاربران ایجاد کند، امکان تجزیه و تحلیل داده‌ها را داشته و قیمت آن نیز مقرون‎‌به‌صرفه باشد.

در تهیه لیست ایمیل به فکر خریدن لیست ایمیل‌های انبوه حاضری نباشید سعی کنید از طریق ارتباط با مشتریان و قرار دادن پیشنهادهای ویژه در سایت‌تان، آدرس ایمیل‌شان را از آنها بگیرید و به مرور یک لیست ایمیل واقعی داشته باشید.

خبرنامه‌ها معمولا به صورت هفتگی یا ماهانه تنظیم شده و در قالب ایمیل تبلیغاتی ارسال می‌شوند. محتوای خبرنامه‌ها نیز اخبار جدید مربوط به کسب‌وکار شما، مطالب منتشرشده و محصولات جدیدی هستند که شاید برای مخاطبان جالب باشند.

آمار نرخ بازگشت سرمایه در ایمیل مارکتینگ

محاسبه ROI برای ایمیل مارکتینگ

K and b Ads

10%

Net Display

20%

Seo

30%

Email

40%

نیاز به مشاوره دارید؟
مشاوره رایگان ایمیل مارکتینگ