متا کیورد و تاثیر آن بر سئو

meta keywords

متا کیورد و تاثیر آن بر سئو

آیا متا کیورد عامل رتبه بندی گوگل هستند تاثیر آنها بر سئو چیست؟

متا کیورد یا متا تگ کیورد (meta keywords)در بخش HEAD HTML صفحه ظاهر می شوند. اما آیا این یک علامت ه به گوگل است که به شما کمک می کند رتبه بالاتری کسب کنید؟

این تگ ها به شما این امکان را می دهند که به موتورهای جستجو بگویید چه موضوعاتی در صفحه پوشش داده شده است.

اما آیا تگ کیورد می توانند بر رتبه بندی جستجوی ارگانیک شما تأثیر بگذارند؟

برای اطلاع از اینکه آیا ارتباطی بین متا کیورد و رتبه بندی بهبود یافته گوگل وجود دارد، ادامه دهید.

متا کیورد یا meta keywords چیست؟

یک متا تگ است که در بخش HEAD HTML صفحه ظاهر می شود.

اگر این مقاله دارای متا کیورد بود، آنها به این شکل بودند.

<meta name=”keywords” content=”متا کلمات کلیدی، تگ های html، متا تگ ها، عوامل رتبه بندی گوگل”>

از آنجایی که متا کیورد به شما این امکان را می دهند که تعداد به ظاهر نامحدودی از کلمات کلیدی را به صفحه خود اضافه کنید، تأثیر آنها بر رتبه بندی جستجو همیشه مورد شک بوده است.

شواهد در برابر متا کلمات کلیدی به عنوان یک عامل رتبه بندی و سئو

در سال 2009، Google Search Central پستی در مورد تگ متا کیورد منتشر کرد.

اولین سوال پرسیده شده : “آیا گوگل تا به حال از متا تگ کلمات کلیدی در رتبه بندی جستجوی وب خود استفاده می کند؟”

جواب؟ خیر

«جستجوی وب ما (جستجوی شناخته شده در Google.com که صدها میلیون نفر در روز از آن استفاده می‌کنند) متاتگ‌های کلیدواژه را کاملاً نادیده می‌گیرد. آنها در حال حاضر هیچ تاثیری در رتبه بندی جستجوی ما ندارند.”

چرا گوگل شروع به نادیده گرفتن متا تگ کلمات کلیدی کرد؟

از آنجایی که متا تگ کلمات کلیدی اغلب مورد سوء استفاده در سئو قرار می گرفت، سال ها پیش گوگل شروع به نادیده گرفتن متا تگ کلمات کلیدی کرد.

این امکان وجود دارد که Google بتواند در آینده از این اطلاعات استفاده کند، اما بعید است. گوگل برای سال‌ها متا تگ کلمات کلیدی را نادیده می‌گیرد و در حال حاضر نیازی به تغییر این سیاست نمی‌بیند.

در اسناد سئوی پیشرفته Google Search Central، گوگل متا تگ هایی را که برای جستجو تشخیص می دهد فهرست می کند. آنها شامل توضیحات متا و ربات های متا هستند.

با این حال، متا کیورد در مستندات مربوط به متا تگ ها ذکر نشده است.

یاهو و بینگ نیز تگ متا کیورد را نادیده می گیرند.

  • در سال 2009، یاهو در SMX East فاش کرد که تگ متا کیورد ماه ها پشتیبانی نمی شود.
  • در سال 2014، بینگ یک پست وبلاگی با عنوان “برچسب کلمه کلیدی متا” را مورد بحث قرار داد.

 

«امروز، کاملاً واضح است که تگ کلیدواژه ( کلمات کلیدی )متا از نظر ارزش سئوبیهوده و مرده است. مطمئناً، ممکن است برای سیستم‌های تبلیغاتی متنی ارزش داشته باشد یا به‌عنوان سیگنالی برای «ربات‌هایی که در وب به دنبال موضوعاتی برای هدف‌گیری هستند» عمل کند، اما تا آنجا که جستجو پیش می‌رود، این برچسب سال‌ها پیش به‌عنوان تقویت‌کننده برای محتوا بودند.

متا کیورد
متا کیورد

در سال 2021، گوگل صفحه ای را در مورد کلمات کلیدی نامربوط به روز کرد. در آن، آنها این واقعیت را تاکید می کنند که شما نباید از کلمات کلیدی انبوه برای محتوا،محصول و یا هر قسمت از سایت استفاده کنید که این به عنوان اسپم شناخته شده و مورد پنالتی گوگل واقع شود.

پر کردن صفحات با کلمات کلیدی یا اعداد منجر به تجربه کاربری مفیدی نمی شود و می تواند به رتبه سایت شما آسیب برساند.

در مورد بهینه سازی تجربه کاربری search experience optimization بیشتر بدانید ؟

آیا تگ کیورد یک عامل رتبه بندی گوگل هستند؟

بر اساس آنچه گوگل در سال 2009 منتشر کرد، می دانیم که meta keywords قطعاً یک فاکتور رتبه بندی گوگل نیستند – و حتی در آن زمان، “سال های زیادی” قبل از آن مورد استفاده قرار نگرفته بودند.متا کیورد یادگاری از دوران سئو گذشته است.

چه زمانی کلمات کلیدی در متا تگ ها اهمیت دارند؟

اما توجه داشته باشید که متا کیورد در توضیحات متا اهمیت دارند.

از آنجایی که گوگل گاهی اوقات از توضیحات متا در نتایج جستجو استفاده می کند، مهم است که کلمه کلیدی اصلی را در توضیحات متا به خوبی نوشته شود.

 

نوشتن یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *