طراحی سایت رسپانسیو

7 مزیت وب سایت واکنش گرا در سئو

آیا سایت شما با در نظر گرفتن کاربران موبایل رسپانسیو یا بهینه شده است؟ مزایای سئو طراحی وب ریسپانسیو یا responsive و علت اهمیت آن را در این بلاگ بررسی کنیم.

“طراحی واکنشگرا الگوی طراحی پیشنهادی گوگل است.”

واکنش‌پذیری وب‌سایت بی‌تردید عامل مهمی در بهبود تجربه کاربر به غیر از سیاست های سئو است که می‌تواند مانع از رتبه‌بندی گوگل شما شود. در حالی که طراحی وب ریسپانسیو یک عامل رتبه بندی تایید شده نیست، گوگل اهمیت آن را در موارد متعدد نشان داده است. اما نحوه ایجاد یک وب سایت واکنش گرا – از نظر ساختاری و بصری – روشی است که به بسیاری از بازاریابان و طراحان به طور یکسان اشاره دارد. خبر خوب این است که مراحل دقیقی برای بهبود پاسخگویی وب سایت شما وجود دارد.

هفت راه برای داشتن یک وب سایت رسپانسیو یا واکنش گرا به نفع استراتژی سئوی شما و همچنین نکاتی در مورد نحوه کاربرپسندتر کردن سایت شما :

“طراحی وب ریسپانسیو” چیست؟

طراحی وب ریسپانسیو (RWD) شامل ایجاد صفحات وب است که در انواع دستگاه ها و اندازه های صفحه نمایش به خوبی ارائه می شوند. به این ترتیب، طراحان وب می توانند یک تجربه وب سایت ایجاد کنند که راه های مختلف دسترسی و تعامل کاربران با وب سایت ها را در خود جای دهد.

ترافیک موبایل تقریباً نیمی از کل ترافیک وب را در سراسر جهان تشکیل می دهد. این بدان معناست که برای صاحبان وب‌سایت‌ها ضروری است که وب‌سایت‌هایی داشته باشند که حتی در یک صفحه نمایش کوچک (مانند تبلت یا تلفن هوشمند) قابل دسترس و آسان برای باشند.

چرا به یک وب سایت واکنش گرا نیاز دارید؟

با وجود تعداد زیادی از آمارهای منتشر شده که نشان می دهد پاسخ گویی تجربه کاربری بهتری ایجاد می کند، بسیاری از صاحبان وب سایت در اتخاذ طراحی وب واکنش گرا کند بوده اند. با توجه به اینکه 61 درصد از کاربران هرگز به وب‌سایتی که سازگار با موبایل نیست باز نمی‌گردند.

اتخاذ یک محیط واکنش‌گرا بی‌معنا به نظر می‌رسد که این واقعیت به تنهایی باید دلیل خوبی برای صاحبان وب سایت باشد تا تجربه وب کاربر را در اولویت قرار دهند و طراحی واکنشگراتری را انتخاب کنند.

گوگل در اولویت اول موبایل است:

بر کسی پوشیده نیست که گوگل در سال های اخیر به سمت رویکرد «اول از طریق موبایل» حرکت کرده است. با بیشتر شدن جستجوی کاربران از دستگاه های تلفن همراه نسبت به قبل، نمایش آسان وب سایت ها در هر دستگاهی اهمیت فزاینده ای پیدا کرده است. هدف گوگل ارائه محتوای ارزشمند و قابل دسترس به کاربران است. این الگوریتم بیشترین تمایل را برای رتبه بندی سایتی دارد که متناسب با واکنشگرا بودن و کاربرپسند بودن تجربه کاربری خوبی را برای کاربر داشته باشد.

گوگل وب‌سایت‌هایی که برای دستگاه‌های تلفن همراه بهینه‌سازی شده‌اند و طراحی وب واکنش‌گرای تلفن همراه را اتخاذ کرده‌اند، ترجیح می‌دهد.

رسپانسیو

  1. بهبود قابلیت استفاده زمان در صفحه می تواند نشانه مهمی باشد که آیا محتوای شما با آنچه کاربر در جستجوی آن است مطابقت دارد و آیا تجربه مثبتی در سایت شما داشته است یا خیر. دلیل این امر این است که اگر کاربر از محتوای شما (یا در این مورد، تجربه وب سایت شما) ناراضی باشد، بعید به نظر می رسد که بار دیگر این مطلب را به کاربر پیشنهاد دهد. طراحی وب ریسپانسیو وب سایت ها را در دسترس تر، سریع تر و راحت تر می کند. پیدا کردن اطلاعات مورد نظر کاربران را آسان تر می کند و معمولاً آنها را تشویق می کند که در سایت شما بمانند. به علاوه، قابلیت رسپانسیو ممکن است کاربران را تشویق کند که در آینده به وب سایت شما بازگردند و نه تنها کاربران برای مدت طولانی تری در سایت شما می مانند، بلکه به احتمال زیاد به مشتریان یا مشترکین پولی تبدیل می شوند.
  2. تجربه مشتری بهتر گوگل در درجه اول به فکر راضی نگه داشتن کاربران با نشان دادن محتوایی است که بیشتر به آن علاقه دارند که اگر یک تجربه متمرکز بر کاربر ایجاد کنید گوگل احتمالاً به شما با رتبه های بالاتر در نتایج جستجو به عنوان پاداش می دهد. طراحی وب ریسپانسیو برای ایجاد یک تجربه مثبت برای کاربران ضروری است. کاربران خوشحال بیشتر به مشترکین وب سایت، سرنخ ها و مشتریان پولی تبدیل می شوند. داشتن یک وب سایت واکنش گرا یکی از راه های بسیار برای اطمینان از تجربه مثبت کاربران در سایت شما است.
  3. بهبود سرعت صفحه سرعت صفحه یکی دیگر از عواملی است که به شدت بر سئوی شما و در نتیجه بر رتبه شما در جستجو تأثیر می گذارد. سرعت بارگیری وب سایت شما می تواند تجربه کاربر را با سایت شما بالا برده یا خراب کند. بنابراین، جای تعجب نیست که وب سایت شما باید برای بارگذاری سریع و بدون کندی لود بهینه شود. وب‌سایت‌های ریسپانسیو موبایل در دستگاه‌های موبایل و دسکتاپ سریع‌تر بارگیری می‌شوند. سرعت صفحه خود را برای ترافیک و تبدیل بیشتر در وب سایت خود بهینه کنید.
  4. کاهش نرخ پرش به سرعت بازدید کاربران و سپس خروج سریع وب سایت شما اشاره دارد. این معیار می تواند نشان دهد که آیا سایت شما جستجوی کاربر را برآورده می کند یا خیر. نرخ پرش بالا همچنین ممکن است نشان دهد که وب سایت شما به سرعت بارگیری نشده است یا تجربه مثبتی را که کاربران به دنبال آن هستند ارائه نکرده است. نتیجه ممکن است افزایش در نرخ پرش شما و حتی کاهش رتبه شما برای آن عبارت جستجو باشد. اگرچه این فقط به محتوا خلاصه نمی شود. محتوای شما ممکن است خارق العاده باشد، اما اگر طراحی وب شما، حرکت در سایت را برای کاربران دشوار می کند، کاربران رها می شوند و در جای دیگری به دنبال اطلاعات می گردند.
  5. از محتوای تکراری خودداری کنید هنگامی که پاسخگویی وب سایت خود برای کاربر را در اولویت قرار می دهید، لزوماً شروع به توجه به محتوا و UX سایت خود می کنید و در حالی که طراحی وب ریسپانسیو لزوماً مکانیزمی نیست که توسط آن از محتوای تکراری جلوگیری می شود، اغلب می تواند به شما در یافتن این مشکل رایج کمک کند.هنگام ساخت و یا طراحی مجدد سایت خود، به راحتی می توانید به طور تصادفی دو نسخه از وب سایت خود را ایجاد کنید
  6.  یکی موبایل و دیگری دسکتاپ – که می تواند منجر به مشکلات محتوای تکراری شود. اگرچه ممکن است این دو URL متفاوت باشند، اما محتوا اغلب یکسان است، و این می تواند گوگل را در مورد اولویت بندی محتوا گمراه کند. بهترین شیوه های طراحی وب واکنش گرا بر ایجاد یک نسخه منفرد و پاسخگو برای موبایل از وب سایت شما تأکید دارد. این می تواند به جلوگیری از تکرار URL در دو نسخه سایت شما کمک کند. در عین حال، مهم است که مراقب سایر مشکلات محتوای تکراری باشید.
  7. اشتراک های اجتماعی بیشتر وقتی کاربران محتوای شما را دوست دارند، احتمال بیشتری دارد که آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارند. داشتن یک وب سایت واکنش گرا باعث می شود کاربران به راحتی با سایت شما تعامل ایجاد کنند، از محتوای شما لذت کامل ببرند و سپس آن را در رسانه های اجتماعی به اشتراک بگذارند. بسیاری از طراحان RWD سایت‌هایی را با قابلیت اشتراک‌گذاری اجتماعی در ذهن ایجاد می‌کنند تا کاربران بتوانند محتوای شما را به اشتراک بگذارند. اگرچه اشتراک‌های اجتماعی مستقیماً بر رتبه‌بندی تأثیر نمی‌گذارند، اما به شما کمک می‌کنند مخاطبان خود را به صورت آنلاین افزایش دهید. ترافیک اجتماعی بیشتر به این معنی است که کاربران بیشتری از سایت شما بازدید می کنند، که می تواند به معنای مشتریان یا مشترکان بیشتری برای تجارت شما باشد. علاوه بر این، حضور عالی در رسانه های اجتماعی می تواند دید بیشتری را برای وب سایت شما ایجاد کند. با استفاده از دکمه‌های اشتراک‌گذاری اجتماعی آسان، سایت رسپانسیو بالا، کاربران را تشویق می‌کند تا محتوای شما را به اشتراک بگذارند و به مخاطبان بسیار بیشتری دسترسی پیدا کنند.

به کاربران یک تجربه موبایلی سریع و دوستانه ارائه دهید ایجاد یک استراتژی سازگار با موبایل به عنوان پایه طراحی (یا طراحی مجدد) وب سایت شما، سایت شما را برای موفقیت آماده می کند. طراحی ریسپانسیو کاربران را در اولویت قرار می دهد، تعامل آنها با سایت شما را آسان می کند و به گوگل این اطمینان را می دهد که سایت شما برای جستجو در هر دستگاهی ساخته شده است. برنامه ریزی طراحی وب خود از همان ابتدا به شما کمک می کند ساختاری کاملاً بهینه ایجاد کنید که به راحتی در هر دستگاهی قابل دسترسی است.

داشتن یک چارچوب محکم از ابتدا به شما کمک می کند تا وب سایت شما را برای موفقیت در سئو تنظیم کنید.

آیا سایت شما برای موبایل آماده است؟

زمان آن رسیده است که سایت خود را با یک طراحی رسپانسیو و کاربرپسند تقویت کنید.

نوشتن یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.