سوشیال مدیا مارکتینگ چیست؟

قبل از اینکه به تعریف بازاریابی شبکه های اجتماعی بپردازیم، باید بدانید منظور از شبکه اجتماعی چیست؟

بر اساس تعریف ویکی پدیا، شبکه اجتماعی مجازی یا رسانه اجتماعی (Social Media) بستری برای ارتباط نزدیک و تبادل اطلاعات میان افراد و سازمان‌ها می‌باشد. به عبارتی ساده‌تر رسانه های اجتماعی به وب سایت‌ها و اپلیکیشن‌هایی می‌گویند که امکان اشتراک‌ گذاری محتوا را در لحظه و با سرعت بالا برای افراد فراهم می‌کنند. امروزه بسیاری از مردم تصور می‌کنند که رسانه های اجتماعی فقط محدود به اپلیکیشن‌های تلفن‌های هوشمند هستند، اما واقعیت این است که اولین شبکه اجتماعی برای رایانه طراحی شده است. این تصور غلط ناشی از این موضوع است که بیشتر کاربران رسانه های اجتماعی از طریق تلفن‌های هوشمند خود به شبکه های اجتماعی دسترسی پیدا می کنند.

 

SMM یا Sosial media marketing و دیجیتال مارکتینگ

سوشال مدیا مارکتینگ بر پایۀ مدل جستجوی ارگانیک کسب و کار است. با فعالیت بیشتر و بهتر در شبکه‌های اجتماعی شانس بسیار خوبی دارید که رتبۀ وبسایت شما را در موتور‌های جستجو بالاتر ببرید. مهمترین وظیفۀ سوشال مدیا مارکتینگ ارتباط با کاربران و افزایش تعامل با آنان است.

سوشیال مارکتر کیست؟

سوشیال مدیا مارکترها یا بازاریاب‌های شبکه‌های اجتماعی، استفاده از شبکه‌های اجتماعی را در اولویتکار های خود قرار می‌دهند و می‌دانند که در دنیای امروز این رسانه‌ها چه مزیت هایی میتواند برایشان به همراه داشته باشد.

امروزه بخش زیادی از وقت مردم در ایران و سایر کشورهای جهان صرف حضور در شبکه‌های اجتماعی مختلف از جمله اینستاگرام، توییتر، فیس‌بوک، یوتیوب، پینترست و غیره می‌شود و به همین دلیل اگر بتوانیم خدمات و محصولاتمان را در این شبکه‌ها معرفی کنیم می‌توانیم خیلی راحت مشتریان را با برند و محصولات خود آشنا کنیم و فروش خود را به شکل قابل توجهی بالا ببریم.

سوشیال مدیا مارکتر ها پس از حضور در شبکه‌های اجتماعی تلاش می‌کنند تا مخاطبان و مشتریان بالقوه را به سمت خودش بکشانند و سپس محصولات و خدمات خود را به او ارائه کنند. زمانی بازاریاب‌ها به صورت حضوری به یک شرکت یا فروشگاه مراجعه و برای محصولات خود مشتری جذب می‌کردند ولی امروزه بازاریاب می‌نشیند تا مشتری ها سراغ او بیایند و از او خرید کنند.

سوشیال مدیا مارکترها معمولا یک استراتژی عالی تدوین می‌کنند و سپس طبق این استراتژی عمل بصورت منظم عمل میکنند. سوشیال مارکتر ها باید تمام کارهای لازم را برای جذب مخاطبان و محبوبیت برند را انجام دهند و با تولید محتوای جذاب و زمان‌بندی‌شده برندینگ کرده و فروش را بالا ببرند. سپس بر اساس معیارهایی که برای موفقیت تعریف کرده اند میبایست عملکرد خود را ارزیابی کنند تا اصلاحات لازم را انجام دهند.

سئوکار تبریز - ترابی

Sosial Media Marketing

8 مزیت سوشیال مدیا مارکتینگ

علاقه مند به
دریافت خدمات ویژه ما هستید؟