ویدئو مارکتینگ چیست؟

ویدئو مارکتینگ امروزه یکی از مهم ترین سیستم های بازاریابی، استفاده از ویدئو و شناخت ذائقه مخاطبان بصورت بهینه، در جهت دستیابی به تبلیغ هدفمند و فروش بیشتر است.در حقیقت این فرایند بخشی از روند بازاریابی شما نیست بلکه تلاش مهمی است در راستای موفقیت شما برای دستیابی به استراتژی اجتماعی کسب و کار شما.

بازاریابی ویدئویی (Video Marketing)، استفاده از ویدئوهای هدفمند و حرفه ای برای تبلیغ و بازاریابی محصول یا خدمات شما، افزایش تعامل با مخاطبین در وب سایت،کانال‌های دیجیتال و شبکه‌های اجتماعی، آموزش مشتریان و جذب مخاطبان با رسانه جدید است.

بر اساس جدیدترین شاخص‌های بصری که در سایت cisco ارائه شده، ترافیک ویدئو تا سال ۲۰۲۲ چهار برابر خواهد شد و در این‌صورت طبق محاسبات، به‌زودی بیش از ۸۰٪ از کل ترافیک اینترنت را محتوای ویدئویی در بر می‌گیرد؛ یعنی، فرایند رشد ویدئو مارکتینگ همچنان ادامه خواهد داشت. رشد قابل توجه تولید و نشر ویدئوها در سراسر جهان، بهترین فرصت برای بازاریابان و صاحبان کسب‌وکارها می باشد تا برند خود را با استراتژی بهینه و مفید برای مخاطب ارائه دهند. 

ویدئوها از جمله محتواهای بصری هستند که بیشتر از سایر محتواها در ذهن مخاطبان ماندگار می‌شوند. همواره تولید چنین محتوایی برای تبلیغات، منجر به پیشرفت کسب‌وکار خواهد شد. ویدئو مارکتینگ در سال‌های اخیر مورد استقبال کسب‌وکارهای ایرانی نیز قرار گرفته است.

 
گری استیوس
“هدف‌گذاری مجدد بازدید کنندگان وب سایت ما از طریق ویدئو مارکتینگ و نشر در شبکه‌های اجتماعی منجر به افزایش ۴۷ درصدی ارزش بازدید کنندگان در سطح سایت شده است .”
hostingcanada
گری استیونس
رئیس تحقیقاتHostingCanada.org

هاب اسپات...

محبوبیت ویدئو و دیگر فرمت های محتوایی

ویدئو مارکتینگ
مخاطبین به ویدئو‌ علاقه بسیاری دارند، زیرا فهم و درک هدف آن راحت و ساده است و برای مخاطب سرگرم‌کننده نیز می‌باشد. بر اساس گزارش ارائه‌‌شده توسط hubspot، پنجاه و هفت درصد از مصرف‌کنندگان علاقه به تماشای ویدئو از برندهای مورد پسندشان هستند.
میزان محبویت
فیلم / ویدئو 57%
میزان محبوبیت
ایمیل / خبرنامه 50%
میزان محبوبیت
عکس 45%
میزان محبوبیت
مقاله وب بلاگ 35%
میزان محبوبیت
محتوای Pdf 30%
میزان محبوبیت
دیگر 15%

پنج مزیت اصلی ویدئو مارکتینگ

آشنایی با دوازده نوع محتوای ویدئو مارکتینگ

ویدیو مارکتینگ و
استراتژی‌های ویدیو مارکتینگ

  1. اهداف خود را مشخص کنید.
  2. مخاطب هدف خود را پیدا کنید.
  3. مشخص کنید چه داستانی را می خواهید بیان کنید.
  4. خلاقیت داشته باشید.
  5. برای تولید و انتشار محتوا تقویم داشته باشید.
  6. بودجه را مشخص کنید.

نتیجه گیری
ویدئو مارکتینک

ویدئو مارکتینگ ارزان و آسان نیست. برعکس می‌تواند خیلی سخت و پر از چالش باشد. حتی مطمنا اولین ویدئو مارکتینگ شما زیاد جالب نخواهد بود ولی باید شروع کنید.

حتما پیشرفت خواهید کرد و متوجه خواهید شد ویدئو مارکتینگ چقدر در برندینگ و حتی افزایش فروش موثر است.جهت افزایش نرخ تبدیل مشتری و اجرای سیاست  بازاریابی ویدیویی را به استراتژی محتوای خود اضافه کنید. یک استراتژی مفید ارائه دهید و سپس با ایجاد محتوا در سریعترین زمان آن استراتژی را به نحو احسن اجرا کنید. در نهایت نتایج خود را اندازه گیری کنید حتما از نتایج شگفت زده خواهید شد اگر همه موارد را رعایت و اجرا کرده باشید.

افزایش اعتماد و اعتبار با ویدئو مارکتینگ