ویدئو مارکتینگ چیست؟
ویدئو مارکتینگ امروزه یکی از مهم ترین سیستم های بازاریابی، استفاده از ویدئو و شناخت ذائقه مخاطبان بصورت بهینه، در جهت دستیابی به تبلیغ هدفمند و فروش بیشتر است.در حقیقت این فرایند بخشی از روند بازاریابی شما نیست بلکه تلاش مهمی است در راستای موفقیت شما برای دستیابی به استراتژی اجتماعی کسب و کار شما.
بازاریابی ویدئویی (Video Marketing)، استفاده از ویدئوهای هدفمند و حرفه ای برای تبلیغ و بازاریابی محصول یا خدمات شما، افزایش تعامل با مخاطبین در وب سایت،کانالهای دیجیتال و شبکههای اجتماعی، آموزش مشتریان و جذب مخاطبان با رسانه جدید است.
بر اساس جدیدترین شاخصهای بصری که در سایت cisco ارائه شده، ترافیک ویدئو تا سال ۲۰۲۲ چهار برابر خواهد شد و در اینصورت طبق محاسبات، بهزودی بیش از ۸۰٪ از کل ترافیک اینترنت را محتوای ویدئویی در بر میگیرد؛ یعنی، فرایند رشد ویدئو مارکتینگ همچنان ادامه خواهد داشت. رشد قابل توجه تولید و نشر ویدئوها در سراسر جهان، بهترین فرصت برای بازاریابان و صاحبان کسبوکارها می باشد تا برند خود را با استراتژی بهینه و مفید برای مخاطب ارائه دهند.
ویدئوها از جمله محتواهای بصری هستند که بیشتر از سایر محتواها در ذهن مخاطبان ماندگار میشوند. همواره تولید چنین محتوایی برای تبلیغات، منجر به پیشرفت کسبوکار خواهد شد. ویدئو مارکتینگ در سالهای اخیر مورد استقبال کسبوکارهای ایرانی نیز قرار گرفته است.
هاب اسپات...
محبوبیت ویدئو و دیگر فرمت های محتوایی
پنج مزیت اصلی ویدئو مارکتینگ
طبق هاب اسپات ویدئوهایی تبلیغاتی میبایست به عنوان یک سرمایهگذاری برای صاحبان کسب و کارها باشد.
مخصوصاً مخاطبان 80 درصد تأثیر را در پرده اول ویدئو متوانند براحتی مشاهده کنند.
بر خلاف اطلاعات متنی، در یک ویدئو یک مجری خبره میتواند کاملاً بر انجام خرید تأثیر بگذارد و بیننده را به یک رابط فروش (یا یک رابط به مشتری) تبدیل کند.
انتقال و تلقین احساسات دلخواه به مخاطب از طریق نمایش ویدئو، یک استراتژی بسیار قدرتمند برای فروش میباشد!
بسته به خدمات یا محصولی که میخواهید تبلیغ کنید، میتوانید یک ویدئو آموزشی یا توصیفی قدرتمند تهیه کنید.
امروزه بسیاری از ما از سرویس های ایمیل مارکتینک استفاده میکنیم و انتظار داریم نتیجه مطلوب از این سرویس را دریافت کنیم حال چند درصد امکان دارد ایمیل مورد نظر ما از طرف مخاطبین باز شود آنها را به سایت ما هدایت کند؟
با توجه به تحقیقات انجام گرفته، استفاده از فیلم و ویدئو در ایمیل های تبلیغاتی باعث افزایش چشم گیر 300 الی 400 درصدی تاثیر آن شده است.
به علت راحتی درک از محتوای ویدئو نسبت به متن و کاهش زمان چشم گیر درک مطالب، این نوع تولید محتوا به شدت جهت بهینه کردن ایمیل های تبلیغاتی توصیه میشود مخصوصا محتوای ویدئویی اگر بتواند نحوه صحیح شناساندن محصول و طریق استفاده مناسب آن محصول باشد مطمنا شما از طریق ویدئو مارکتینگ توانسته اید مخاطب مورد نظر را جذب کنید.
یکی از اهداف موتور های جستجو ارائه مطالبی است که بتواند مخاطب را راضی نگه داشته و اطلاعات مورد نظر وی را به دست او برساند پس با این حال محتوای ویدئو بهترین ها در این ضمینه هستند که باعث جذب سریع مخاطب میشوند.
“حتما شما هم در جریان هستید که یوتوب یکی از بزرگترین موتور های جستجوی محتوای ویدئو بعد از گوگل است.”
از نتایج شگفت انگیز درج ویدئو از منابعی مثل یوتوب و آپارات (پتفرم ایرانی ویدئویی) میتواند افزایش سریع بازدید از محتوا و در نهایت بازدید از سایت شما را به همراه داشته باشد.
از دیگر سیاست های ویدئو مارکتینگ نشر آن در شبکه های اجتماعی میباشد که میتواند تاثیری عالی برای جذب و هدایت مخاطب به سایت را رقم بزند.
بیش از 90٪ کاربران اعتقاد دارند ویدئوهای تبلیغاتی در تصمیمگیری آنها نقش موثر داشته اند.
هرچه ویدیوهای بیشتری را انتشار دهید تا به آموزش و اطلاعرسانی به مشتریان خود بپردازید(حتی به صورت رایگان )، بیشتر اعتماد آنها را به سمت خود جلب خواهید کرده و باعث افزایش اعتبار شده و اعتماد بیشتر مردم به شما، منجر به فروش بیشتر میشود. این اعتمادسازی یکی از مزایای اصلی ویدئو مارکتینگ است.
امروزه همه ویدئوها با سیستم ویروسی به شکل غیر قابل باوری پخش میشوند. طبق آمار بدست آمده 92٪ از مخاطبان ویدئویی، ویدئوها را با دیگران به اشتراک میگذارند. این مسئله یکی از مزایای ویدئو مارکتینگ و یک شانس بزرگ برای شماست.
ویدئوهای تبلیغاتی میتوانند با جزئیات نشان دهند که شرکت در چه زمینهای فعالیت میکند. استفاده از شوخ طبعی در ویدئوهای تبلیغاتی شما، هر بار بینندگان را ترغیب به اشتراکگذاری بیشتر و سریعتر میکند.
آشنایی با دوازده نوع محتوای ویدئو مارکتینگ
- فیلمهای آزمایشی
- فیلمهای تجاری
- فیلمهای رویداد
- مصاحبههای تخصصی
- فیلمهای آموزشی
- فیلمهای توضیح دهنده
- فیلمهای متحرک
- فیلمهای توصیف مشتری
- فیلمهای زنده
- فیلم های واقعیت مجازی
- فیلمهای واقعیت افزوده (AR)
- پیامهای شخصی شده
ویدیو مارکتینگ و
استراتژیهای ویدیو مارکتینگ
- اهداف خود را مشخص کنید.
- مخاطب هدف خود را پیدا کنید.
- مشخص کنید چه داستانی را می خواهید بیان کنید.
- خلاقیت داشته باشید.
- برای تولید و انتشار محتوا تقویم داشته باشید.
- بودجه را مشخص کنید.
نتیجه گیری
ویدئو مارکتینک
ویدئو مارکتینگ ارزان و آسان نیست. برعکس میتواند خیلی سخت و پر از چالش باشد. حتی مطمنا اولین ویدئو مارکتینگ شما زیاد جالب نخواهد بود ولی باید شروع کنید.
حتما پیشرفت خواهید کرد و متوجه خواهید شد ویدئو مارکتینگ چقدر در برندینگ و حتی افزایش فروش موثر است.جهت افزایش نرخ تبدیل مشتری و اجرای سیاست بازاریابی ویدیویی را به استراتژی محتوای خود اضافه کنید. یک استراتژی مفید ارائه دهید و سپس با ایجاد محتوا در سریعترین زمان آن استراتژی را به نحو احسن اجرا کنید. در نهایت نتایج خود را اندازه گیری کنید حتما از نتایج شگفت زده خواهید شد اگر همه موارد را رعایت و اجرا کرده باشید.