راهنمای کامل سئو بین المللی

سئو بین المللی

راهنمای کامل سئو بین المللی

سئو جهانی یا سئو بین المللی چیست؟

قبل از سئوی بین المللی ، برای بسیاری از شرکت ها، داشتن یک وب سایت جهانی یکی از بهترین راه ها برای دستیابی به مخاطبان گسترده تر برای رشد کسب و کارشان و در نتیجه در آمد و صادرات است. با خدمات طراحی وب سایت سریع و آسان که در دسترس است، حتی یک فرد می تواند با هدف قرار دادن کشورهای خارجی از طریق یک وب سایت جهانی، کسب و کار بین المللی راه اندازی کند. اما مسئله این است که داشتن یک وب سایت جهانی باعث موفقیت شما در کشورهای دیگر نمی شود.

همچنین، پیروی از بهترین شیوه های استاندارد سئو، وب سایت جهانی شما را در همه کشورهای هدف قابل رقابت نمی کند. در حالی که به نظر می رسد اطلاعات بی حد و حصری در مورد سئوی بین المللی در دسترس است، این یک واقعیت است که بسیاری از آنها قدیمی یا نادرست هستند. در این پست، برخی از زمینه های کلیدی سئوی بین المللی را پوشش خواهم داد.

از طریق صفحه سئو چیست؟ میتوانید با نکات کلی سئو آشنا شوید.

تفاوت بین سئوی بین المللی و معمولی چیست؟

بهترین شیوه های استاندارد سئو مطمئناً یکی از پایه و اساس سئوی بین المللی است زیرا الگوریتم های موتورهای جستجو در همه کشور ها به هم  بسیار شبیه هستند. می‌توانم بگویم که سئوی بین‌المللی بر اساس دانش و مهارت‌های سئو استاندارد ساخته شده است.

چه چیزی سئوی بین المللی را متفاوت می کند؟

دلایل اصلی عبارتند از:

زبان ها: وب سایت های متعدد موتورهای جستجوی محبوب مخاطبان محلی رقبای محلی در حالی که به هر سایت توجه می کنید، باید عملکرد کلی را در زمانی که وب سایت های جهانی دارید زیر نظر داشته باشید. در غیر این صورت، وب سایت های محلی شما ممکن است با یکدیگر رقابت کنند یا در بدترین حالت ممکن است اصلا ایندکس نشوند. به عنوان مثال، وب سایت شما که برای مکزیک طراحی شده است نباید از رتبه بالاتری برخوردار باشد یا در نتایج جستجو در اسپانیا ظاهر شود، اگر سایت دیگری برای اسپانیا طراحی شده است. اگر از تگ متعارف یا تگ hreflang استفاده نادرست کنید، ممکن است سایت های خاصی توسط موتورهای جستجو ایندکس نشوند یا نمایه سازی تکراری ایجاد کنند.

آیا باید جهانی شوم؟ و بازار من کجاست؟ قبل از اینکه وارد سئوی بین المللی شوید، همیشه ایده خوبی است که برخی از گزارش های بازار، آمار و حتی داده های وب سایت خود را برای کمک به تصمیم گیری مرور کنید.

اگر از فرصت های موجود در کشورهای مختلف مطمئن نیستید این امر مهم است. در اینجا برخی از منابع اطلاعاتی وجود دارد که می توانید از آنها برای تصمیم گیری یا اولویت بندی کشورها/بازارهایی که باید دنبال کنید استفاده کنید:

وب سایت های دولتی و سازمان های تجاری، مانند Trade.gov و WTO.org آخرین اخبار و آمار تجارت و تجارت بین المللی را ارائه می دهند. بسیاری از شرکت‌ها گزارش‌ها و آمارهای مرتبط با اینترنت را ارائه می‌کنند، مانند Internet World Stats، Econsultancy، و McKinsey & Company.

سایت های متعددی نیز وجود دارند که اطلاعاتی در مورد کشورهای خاص ارائه می دهند. داده های تحلیلی خودتان آیا کسی را می بینید که از کشورهای دیگر از سایت شما بازدید می کند؟ آیا کشوری وجود دارد که ترافیک بیشتری را نسبت به کشورهای دیگر به سایت شما ارسال کند؟ ارزش توجه به این بازارها را دارد، به خصوص اگر هر یک از آنها قبلاً در حال تبدیل هستند.

 

راهنمای سئو بین المللی

یک سایت جهانی یا چندین وب سایت در هر کشور؟

نه تنها به دلایل سئو ، بلکه برای ارائه تجربه کاربری بهتر به بازدیدکنندگان محلی، همیشه بهتر است یک سایت اختصاصی برای هر یک از کشورهای هدف خود داشته باشید البته با سئو ی قدرتمند. همچنین این امکان را به شما می دهد که در صورت نیاز از طرح ها و مطالب مختلف در هر سایت استفاده کنید. با این حال، این ممکن است یک گزینه عملی برای شما نباشد، حداقل نه در ابتدا. در این صورت، برای هر زبانی که در کشورهای هدف شما صحبت می شود، یک سایت سئو شده خواهید داشت.

اشکالی ندارد که این کار را انجام دهید، زیرا ممکن است بخواهید قبل از شیرجه رفتن در عمق، ابتدا سختی آب را آزمایش کنید. خوشبختانه، ما می‌توانیم از تگ‌های hreflang استفاده کنیم تا به گوگل بگوییم که هر سایت برای کدام زبان و کشور ایجاد شده است.

کدام دامنه را داشته باشیم:

انواع دامین ccTLD یا gTLD؟ اگر این سوال را در سال 2008 از من بپرسید، پاسخ من همیشه این بود که با یک ccTLD استفاده کنم. واقعیت این است که همه نمی توانند به دلایل مختلف این گزینه را داشته باشند. خوشبختانه، آنقدر که موتورهای جستجو راه طولانی را طی کرده اند، تأثیر زیادی بر سئوی شما ندارد. اکنون گزینه‌های دیگری برای هدف‌گیری جغرافیایی سایت‌ها، به ویژه با گوگل، داریم. توجه داشته باشید که برخی از موتورهای جستجو مانند Baidu همچنان از وب سایت هایی با ccTLD محلی حمایت می کنند. همچنین، افراد خارج از ایالات متحده تمایل دارند روی وب‌سایت‌هایی با TLD محلی به جای سایت‌هایی با .com یا سایر TLD‌های عمومی کلیک کنند.

آیا مکان میزبانی مهم است؟

مکان میزبان وب سایت یکی از سیگنال های مهم برای سئوی بین المللی مرتبط با هدف گذاری جغرافیایی بود.

با این حال، اکنون که راه های دیگری برای نشان دادن درست بازار هدف وب سایت شما به موتورهای جستجو و CDN های مدیریت شده منطقه ای داریم، چندان مهم نیست. با این حال، مکان میزبان تأثیر زیادی بر سرعت صفحه دارد. اطمینان حاصل کنید که سایت شما در کشورهای هدف به سرعت قابل دسترسی است.

چگونه باید در مورد هدف گذاری جغرافیایی جایگزین اقدام کنم؟

شاید، هدف‌گیری جغرافیایی یکی از ساده‌ترین روش‌هایی باشد که در آن بسیاری از وب‌سایت‌ها با جابجایی صاحبان سایت از ccTLD و میزبانی بازار محلی، اشتباه می‌کنند. راه های مختلفی برای هدف قرار دادن وب سایت ها و صفحات شما وجود دارد.

در اینجا برخی از روش های محبوب آورده شده است: تخصیص موقعیت جغرافیایی در کنسول جستجوی گوگل.

تگ Hreflang برای گوگل اطلاعات متا تگ زبان برای بینگ.

نکته جانبی: گوگل اکنون نتایج جستجو را بر اساس موقعیت مکانی جستجوگر تولید می کند بدون توجه به اینکه جستجوگر از کدام نسخه محلی گوگل استفاده می کند. به عنوان مثال، شما قبلاً نتایج جستجوی متفاوتی را از Google.com نسبت به Google U.K (google.co.uk) یا Google Australia (google.com.au) دریافت می‌کردید، حتی وقتی کلمه کلیدی مشابهی را جستجو می‌کردید.

اما اکنون، در هر سه جستجوی گوگل نتایج یکسانی خواهید گرفت، مگر اینکه آن جستجو را در سه کشور مختلف انجام دهید.

گوگل یا نه گوگل؟

آیا باید به سایر موتورهای جستجو اهمیت بدهم؟

در حالی که گوگل محبوب‌ترین موتور جستجوی مورد استفاده در سراسر جهان است، در برخی کشورها موتورهای جستجوی محلی وجود دارند که بسیار محبوب هستند. با نادیده گرفتن این موتورهای جستجو، فرصت های تجاری بزرگ در آن کشورها را نادیده می گیرید.

اگر کشور هدف شما یکی از کشورهای زیر است، باید توجه بیشتری برای نظارت بر این سایت‌های محلی و کارهای بهینه‌سازی اضافی داشته باشید.

  • چین (سرزمین اصلی، زبان چینی ساده شده) – بایدو.
  • روسیه و کشورهای اروپای شرقی – Yandex.
  • کره جنوبی – ناور البته، حتی در کشورهایی که گوگل محبوب ترین است، نادیده گرفتن سایر موتورهای جستجوی محبوب از جمله Bing پتانسیل کسب و کار شما را محدود می کند.

ترجمه و بومی سازی سایت های جهانی شما نباید نسخه کپی و چسبانده شده وب سایت کشور شما به زبان های مختلف باشد، اگرچه من می بینم که این اتفاق برای بسیاری از وب سایت ها می افتد. ترجمه و بومی سازی محتوای وب سایت یکی از اولین گام هاست. اما پس از آن، باید سایت‌ها را برای مخاطبان محلی هر کشور از پیام‌رسانی و پیشنهادات گرفته تا تجربه کاربری کلی سایت بهینه کنید.

سایتی با محتوای پرطرفدار و با عملکرد خوب سئو در ایالات متحده ممکن است در آسیا یا آمریکای جنوبی به خوبی عمل نکند و ممکن است نیاز به ویرایش محتوای اضافی و کار بهینه سازی روی محتوا و سئو داشته باشد. به این دلایل، انجام تحقیقات کلیدواژه در هر کشور هدف از نقطه نظر درک علایق محلی و کلماتی که آنها استفاده می کنند، مهم است. به خاطر داشته باشید که اگرچه مترجمان یا مؤسسات ترجمه سندی را که به درستی ترجمه شده ارائه می دهند، ممکن است از همان کلماتی که مردم برای جستجوی اطلاعات استفاده می کنند استفاده نکنند.

آیا من نیاز به ساخت لینک برای سئو ی هر وب سایت دارم؟

یک “بله” سخت است. حتی زمانی که شما یک سایت جهانی با تمام سایت‌های کشور یا زبان تحت یک دامنه دارید، همچنان می‌خواهید به هر سایت پیوند ایجاد کنید، حتی زمانی که تعداد زیادی لینک به دامنه خود دارید. به این دلیل است که وب سایت کشور اصلی شما احتمالاً دارای پیوندهایی از سایت های خارجی است که در همان کشور اصلی هستند. برای اینکه وب‌سایت‌های جهانی شما در هر کشور رقابتی باشند، به پیوندهایی از یک کشور خاص به وب‌سایت نیاز دارید. داشتن لینک از وب سایت های محلی نشانه خوبی برای موتورهای جستجو است که وب سایت شما برای آن کشور طراحی و مناسب است.

قبل از جهانی شدن  سئو چه چیز دیگری را باید در نظر بگیرم؟

یکی از بزرگترین چالش هایی که اکثر شرکت های دارای وب سایت های جهانی، حتی شرکت های چند ملیتی با آن مواجه هستند، منابع سئو ی محلی است.

کلید برنامه ریزی برای تخصیص وظایف و مسئولیت ها بین ستاد مرکزی و دفاتر محلی است مانند:

  • منابع فنی: فناوری اطلاعات و عملیات وب.
  • منابع زبان: بومی سازی و بهینه سازی محتوا.
  • تجزیه و تحلیل داده های وب سایت: گزارش و شناسایی فرصت های SEO.

ممکن است هیچ دفتر یا نماینده ای در کشورهای دیگر نداشته باشید، یا هیچ منبعی در دفاتر محلی موجود نباشد. در این موارد، باید در نظر بگیرید که آیا می خواهید یک یا چند منبع خارجی را استخدام کنید.

نتیجه گیری سئو ی بین المللی

سئو ی بین المللی بر اساس بهترین شیوه های استاندارد سئو ساخته شده است. وب‌سایت بهینه‌سازی شده همیشه حتی پس از ترجمه، یک وب‌سایت جهانی بهینه تولید نمی‌کند، و چندین نکته کلیدی در تلاش‌های فنی و بهینه‌سازی محتوا وجود دارد که باید در نظر گرفته شوند. در واقع، افزودن زبان‌ها و محتوای بیشتر به دلیل محتوای تکراری و مسائل هدف‌گذاری جغرافیایی و همچنین لینک‌سازی، کار بیشتری ایجاد می‌کند.

یک وب سایت جهانی یک راه عالی برای گسترش دسترسی به بازار شما است، اما برای انجام صحیح سئو ی بین المللی به منابع و بودجه بیشتری نیز نیاز دارد. شما نیازی به هدف قرار دادن بسیاری از زبان ها و کشورها ندارید. با استفاده از داده‌های خود و همچنین گزارش‌های بازار از مقامات مورد اعتماد، درباره فرصت‌های کسب‌وکار خود تحقیق کنید تا تصمیم بگیرید که کجا می‌خواهید در نتایج جستجو قابل مشاهده باشید.

1 دیدگاه‌ها

نوشتن یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *