استفاده از ایموجی‌ در عناوین صفحات وب

متا وب سایت

استفاده از ایموجی‌ در عناوین صفحات وب

ایموجی ها و بازار داغ آن : گوگل به‌روزرسانی‌هایی را در مورد استفاده از ایموجی‌ها در عناوین صفحات وب و توضیحات متا ( متا تایتل و متای دسکریپشن ) ارائه می‌کند و می‌گوید که آنها به سئو آسیب نمی‌رسانند یا به سئو کمک نمی‌کنند.

”این مطالب را جان مولر از گوگل در جلسه موتور جستجوی مرکزی در 28 ژانویه بیان کرد”

یکی از سوالاتی که پرسیده شد ، به روز رسانی موقعیت گوگل در مورد شکلک ها است، به خصوص در مورد استفاده از آنها در عنوان و توضیحات.

وب سایت ها مجاز به استفاده از ایموجی ها هنگام بهینه سازی صفحات هستند، زیرا هیچ یک از دستورالعمل های گوگل را نقض نمی کنند.

استفاده از ایموجی ها در متای سایت

بهینه سازی صفحات وب با ایموجی ها ممکن است یک تلاش بیهوده به نظر برسد، اما شما می توانید پس از خواندن پاسخ مولر در زیر تصمیم بگیرید.

موضع گوگل در مورد استفاده از ایموجی ها در عنوان و توضیحات صفحه:

وب‌سایت‌ها می‌توانند از شکلک‌ها در هر جایی که بخواهند استفاده کنند – چه در عنوان و یا توضیحات متا یا حتی در محتوای اصلی، با این حال هیچ تضمینی وجود ندارد که Google آنها را در نتایج جستجو نشان دهد.

گوگل اکثر عناوین را همانطور که هست بازنویسی می کند، گاها نیز عنوانی را که نوشته اید نمایش می دهد، ولی ایموجی ها را نادیده میگیرد.

صحبت های جان مولر در باره استفاده از ایموجی ها

جان مولر می‌گوید اگر ایموجی‌ها اختلال ایجاد کنند یا بخشی از جستجو را گمراه‌کننده جلوه دهند، گوگل آن‌ها را نمایش نمی‌دهد.

در عوض، گوگل سعی می کند کلمه معادل را پیدا کند و به جای آن از آن استفاده کند.

شما قطعا می توانید از ایموجی ها در عنوان و توضیحات در صفحات خود استفاده کنید.

ما همه این‌ها را در تحلیل نتایج جستجو نشان نمی‌دهیم، به‌ویژه اگر فکر کنیم که به نوعی نتایج جستجو را گمراه‌کننده می کنند.

متا تایتل و دسکریپشن

اما مطمئناً می توانید آنها را در آنجا نگه دارید، اینطور نیست که آنها مشکلی ایجاد کنند.

ما فکر میکنیم نباید در قرار دادن آن‌ها مزیت قابل‌توجهی داشته باشد، زیرا حداکثر چیزی که ما سعی می‌کنیم بفهمیم معادل آن شکلک چیست و شاید از آن کلمه نیز استفاده کنیم که به نوعی با صفحه مرتبط است.

در حالی که ایموجی ها هیچ مشکلی در سئو سایت شما ایجاد نمی کنند، اما هیچ کاری برای کمک به آن انجام نمی دهند.

اهمیت ایموجی ها برای گوگل

مولر می‌گوید : گوگل به عناوین و توضیحات با شکلک ها اهمیت بیشتری نمی‌دهد، فقط به این دلیل که رنگارنگ‌تر از متن ساده هستند شاید بتوانند جلب توجه کنند.

«اما اینطور نیست که شما برای یک نوع لایک مزیت کسب کنید، شما یک نوع عنوان رنگارنگ دارید. بنابراین از این منظر، اگر دوست دارید اینها را در عناوین و توضیحات خود داشته باشید، آن را دنبال کنید. اگر آنها را آنجا نمی خواهید، پس این نیز خوب است. فکر نمی‌کنم به سئو آسیب برساند یا به سئو کمک کند.»

با در نظر گرفتن همه این موارد، احتمالاً بهتر است عناوین و توضیحات را غنی و به صورت متن ساده بنویسید.

شکلک ها مجاز هستند، اما بسیار متفاوت از آن است که گوگل آنها را نمایش دهد.

هیچ مزیتی برای سئو برای استفاده از آنها وجود ندارد.

تنها مزیت بالقوه برای سئو شاید بهبود نرخ کلیک باشد، بنابراین این چیزی است که هنگام تصمیم گیری در مورد ارزش استفاده از آنها باید به آن توجه کنید.

تیم وب سه سئو آموزش مشاوره اجرا

 

2 دیدگاه‌ها

نوشتن یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *